ارتباط جنبلاط با جبهه النصره و پادرمیانی با حزب الله

ارتباط جنبلاط با جبهه النصره و پادرمیانی با حزب الله
سه شنبه 14 خرداد 1392 - 09:19

روزنامه الاخبار چاپ لبنان از ارتباط بين وليد جنبلاط رئيس حزب سوسياليست ترقيخواه دروزي اين كشور با جبهه تروريستي النصره فعال در سوريه و پادرمیانی وی با حزب الله خبر داد.

روزنامه الاخبار نوشت: جنبلاط در دو روز گذشته با مسئولان ارشد حزب الله به طور مستقيم يا از طريق وائل ابوفاعور وزير لبناني تماس گرفته و از رهبران حزب الله خواسته به نوعی با جبهه النصره کنار بیایند!
به نوشته اين روزنامه ، جنبلاط در اين تماس درخواست مخالفان سوري از حزب الله را براي گشودن گذرگاهي امن در شهر القصير را منتقل كرده است تا از اين طريق اجازه خارج كردن حدود 400 جنگجوي زخمي از داخل شهر القصير فراهم شود. جنبلاط اين رقم را در تماس هاي خود با حزب الله ذكر كرده است.

این درخواست نشان دهنده ارتباط مستقیم و بلاواسطه این سیاستمدار لبنانی با تروریست های النصره است و از سوی دیگر برخی از ناظران بر این باور هستند جنبلاط بخشی از جبهه النصره را از نظر مالی با دلارهای قطری و سعودی هدایت می کند.
اين زخمي ها وابسته به گروه هاي مسلح در القصير است كه بارزترين آنها جبهه تروريستي النصره مي باشد و براساس گفته منابع آگاه از مذاكرات دوطرف، حزب الله به جنبلاط گفته است كه اين امر تنها در حيطه اختيار رهبري سوريه است و هرچه سوري ها تصميم بگيرند ما در آن راستا گام بر مي داريم.
اين روزنامه افزود: درپي اين امر، جنبلاط با "يك دوست مشترك" بين خودش با رهبري سوريه تماس گرفت و طرح همين ايده را خواستار شد و آشكار شد كه طرح جنبلاط با تماس هاي بان كي مون دبيركل سازمان ملل با رهبري سوريه به همين هدف همزمان شد و مسئولان سوريه به جنبلاط پاسخ داده اند كه افراد مسلح مستقر در القصير راه خروج امني را كه غيرنظاميان براي خروج از اين شهر استفاده مي كنند، مي دانند و هركسي كه خواهان ترك القصير است مي تواند از همين راه استفاده كند و غير از اين هيچ مجالي براي مذاكره با افراد مسلح نيست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها