اعتراض آمریکا به پاکسازی القصیر از تروریستها

اعتراض آمریکا به پاکسازی القصیر از تروریستها
پنج‌شنبه 16 خرداد 1392 - 15:07

آمریکا عملیات نیروهای ارتش سوریه در پاکسازی شهر القصیر از وجود گروه های مسلح و تروریستی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم "جای کارنی" سخنگوی کاخ سفید در نخستین واکنش به پاکسازی شهر مهم و راهبردی القصیر از وجود گروه های مسلح و تروریستی، عملیات نیروهای ارتش سوریه در این شهر را "به شدت" محکوم کرد.

وی مدعی شد که عملیات پاکسازی القصیر موجب کشته شدن شمار بسیاری از شهروندان شده است.

اعتراض شدید کاخ سفید به پاکسازی شهر القصیر درحالی است که این شهر به دلیل قرار داشتن در مناطق مرزی سوریه و لبنان تا پیش از این از مهمترین گذرگاه های انتقال سلاح و نیرو به سوریه به شمار می آمد.

آمریکا با وجود اینکه مدعی است گروه تروریستی جبهه النصره وابسته به القاعده را در فهرست سازمانهای تروریستی خود قرار داد، از آغاز بحران و جنگ در سوریه همواره با کمک هم پیمانان منطقه ای خود به ویژه قطر، عربستان و ترکیه از گروه های مسلح و تروریستی حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی و لجستیکی کرده است.

دولت آمریکا همچنین بارها از راه های مختلف مخالفت خود را با راه حل سیاسی در سوریه اعلام کرده و بر حمایت از گروه های مسلح و تروریستی جهت براندازی نظام سوریه تأکید کرده است.

آمریکا و هم پیمانانش در منطقه که مدعی حمایت از ملت سوریه هستند، تا کنون هیچگاه به موضوع محاصره چندین ماهه مردم شهرهای "نبل" و "الزهراء" اشاره ای نکرده اند؛ به صورتیکه به نظر می آید درد و رنج و مشکلات مردم این دو شهر هیچ اهمیتی برای آنان ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها