سقوط القصیر، شکست طرح ایجاد بنغازی در سوریه

سقوط القصیر، شکست طرح ایجاد بنغازی در سوریه
چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 22:34

نماینده مجلس الشعب سوریه، تاکید کرد که سقوط القصیر، به مثابه شکست ِ طرح ایجاد بنغازی جدید در سوریه بود.

"شریف شحاده" روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: القصیر، پایگاهی بزرگ و بسیار مهم برای گردهم آوردن گروه های مسلح در سوریه بود، به این ترتیب، سقوط القصیر به معنی از بین رفتن، 60 درصد از قاچاق سلاح به سوریه، ناتوانی گروه های تروریست از نفوذ به سوریه از طریق لبنان، قطع ارتباط گروه های مسلح تروریست در دمشق و دیگر استان ها و در یک کلام نابود شدن امکان شکل گیری بنغازی جدید در سوریه است.

وی افزود: سقوط القصیر، توانمندی نظامی و قدرت امنیتی سوریه را ثابت کرد. چند روز پیش از عملیات نظامی اخیر، درگیری های شدیدی در جریان بود و این نشان از آن داشت که القصیر، ایمن سازی شده است و کنترل آن در دست گروه های مسلح است و عناصر مسلح مقادیر زیادی سلاح در آن داشتند. شدت درگیری در این منطقه ثابت می کند که این گروه ها، القصیر را پایگاهی می شمردند که از دست دادن آن غیر ممکن است.

نماینده مجلس الشعب سوریه در ادامه تصریح کرد: پس از سقوط القصیر، گروه های مسلح در دیگر استان های سوریه مطمئن شدند که اگر القصیر با این همه سلاح در برابر ارتش سوریه شکست خورد، بنابراین هر جنگ دیگری با این ارتش، سرنوشتی جز شکست نخواهد داشت.

وی سقوط القصیر را حاوی پیامدهای خطرناک و مهمی برای گروه های مسلح در سوریه دانست و گفت: گروه های مسلح، با سقوط القصیر، اعتماد کشورهایی که حامی آن ها بودند را سلب کرد و این یک پیروزی بزرگ برای ارتش سوریه است.

شحاده سپس تاکید کرد: کشورهای حامی گروه های مسلح پس از دو سال و نیم، اکنون به این باور رسیده اند که سلاح در این بحران، سودی نخواهد بخشید و کسانی که با پول زرخرید می شوند، با کسانی که از کشور خود دفاع می کنند، قابل مقایسه نیستند.

شریف شحاده در پایان با بیان اینکه القصیر، برگ برنده کشورهای حامی گروه های مسلح برای ارائه در مذاکرات ژنو 2 بود، گفت: کسانی که سعی داشتند، از القصیر به عنوان اهرم فشاری بر سوریه، ایران و روسیه در کنفرانس ژنو 2 استفاده کنند، اکنون دست خالی به این کنفرانس خواهند رفت و این مساله قرائت آمریکا، فرانسه و انگلیس از اوضاع را تغییر خواهد داد.

5-15:35
26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها