آل خلیفه بر بحران بحرین سرپوش می گذارد

آل خلیفه بر بحران بحرین سرپوش می گذارد
جمعه 17 خرداد 1392 - 12:06

منامه (العالم) رضوان الموسوی، دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین، تأکید کرد: موارد نقض حقوق شهروندان توسط رژیم آل خلیفه، به ویژه حملات شبانه به منازل مردم، دلیل آشکاری بر وجود بحران در کشور است.

رضوان الموسوی در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: نقض گسترده حقوق شهروندان بحرینی توسط نیروهای نظام دیکتاتوری حاکم بر کشور، به ویژه حملات شبانه به منازل، دلیل واضحی بر وجود بحران در بحرین است و ادعاهای نظام مبنی بر نبود بحران در کشور فقط سرپوش رسانه ای بر رویدادهاست و اظهارات اخیر پادشاه  به علت ناتوانی اش در ایجاد راه حل سیاسی برای وضعیت کنونی است.

وی افزود: قضیه بحرین از 14 فوریه 2011 تاکنون همچنان به قوت خود باقی است و آمار به دست آمده درباره نقض حقوق بشر در ماه می بهترین دلیل مبنی بر بحرانی بودن وضعیت کشور است.

الموسوی تصریح کرد: هر کسی که مدعی عدم وجود بحران است، به این سؤال پاسخ دهد که اگر وجود بحران در کشور صحن ندارد پس دلیل این همه دستگیری دسته جمعی و حملات شبانه به منازل مردم چیست؟ واقعیت آن است که بحرین در حالت فوق العاده اعلام نشده ای قرار دارد.

دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین، درباره هشام الصباغ، از اعضای آن جنبش گفت: آنچه درباره الصباغ تاکنون انجام شده است، فقط بازجویی درباره جمعیت عمل اسلامی و فعالیت وی در آن است.

رضی الموسوی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر فضای امنیتی شدیدی بر کشور حاکم است و هیچ دلیلی مبنی بر تلاش نظام آل خلیفه برای جستجو در راستای حل بحران کشور وجود ندارد. این در حالی است که مردم در انتظار راه حل هایی از سوی نظام برای وضعیت حاکم هستند.

این فعال سیاسی بحرینی همچنین افزود: تظاهرات روزانه و شبانه یا راهپیمایی های هفتگی در بحرین برگزار می شود و رژیم آل خلیفه که ادعای دمکراتیک، قانونمدار و نهادگرا بودن را دارد، چرا از برگزاری تظاهرات مردمی مسالمت آمیز مردمی با هدف اعلام خواسته ها و دیدگاههایشان جلوگیری می کند؟

الموسوی تأکید کرد: مخالفان به شدت مخالف خشونت هستند و بر مبارزه مسالمت آمیز تأکید دارند. علاوه بر این جمعیت عمل اسلامی از مردم دعوت نکرده است برای مطالبه حقوقشان به صحنه بیایند. بلکه آنها به طور خودجوش اقدام به تظاهرات اعتراضی می کنند.

رضوان الموسوی، دبیرکل جمعیت عمل اسلامی در پایان خاطرنشان کرد که گفتگو نیازمند اصول و مقدماتی است که در صورت تحقق آنها، نتیجه مطلوب به دست خواهد آمد. این در حالی است که نظام ناچار به حضور در گفتگوها شده است و در چنین حالتی این اصول تحقق نخواهد یافت. بنابراین باید برای ایجاد ثبات امنیتی و اجتماعی در کشور بحران کنونی را پشت سربگذاریم.
Swh -06-15-15

پربیننده ترین خبرها