دیوار حائل صهیونیستی در بحرین !

دیوار حائل صهیونیستی  در بحرین !
جمعه 17 خرداد 1392 - 12:21

العالم - مقامات امنیتی بحرين براي جدا کردن و در تنگنا قرار دادن ساکنان مناطقي كه داراي ماهيت اعتراضي هستند، به تقلید از صهیونیست ها نرده ها و موانعي در ابعاد وسیع ایجاد کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، این اقدام مشابه دیوار حائل رژیم اشغالگر قدس میان شهرک های صهیونیست نشین و فلسطینی ها ست که طی دهها سال در مناطق مختلف سرزمین های اشغالی ایجاد شده است.

جمعیت الوفاق بحرین تاكيد كرد كه سياست رژیم از سال 2012 ، مجازات دسته جمعي و كنترل اعتراض های سه ساله به هر قیمتی است و انواع راهکارها از حمله به منازل مردم ، دستگیری و قتل و شکنجه افراد تا تلاش برای ایجاد تفرقه و راه انداختن جنگ فرقه ای و مذهبی در دستور كار حاکمان منامه قرار گرفته است.

طرفهاي امنيتي در طول دوران وضعيت فوق العاده در سال 2011  بدون هيچ دليلي با ايجاد موانع بتني مناطق سني نشين را از مناطق شيعه نشين جدا كردند و اين مساله دو سال به طول انجاميد و همچنان تا به امروز ادامه دارد.

اين موانع فقط در وروديهاي مشترك ميان مناطق سني نشين و شيعه نشين مانند البديع ، الدراز ، الرفاع و عالي ايجاد شده اند كه بعد طائفي اين موانع را آشكار مي كند  علی رغم آنكه هيچ منطقه سني نشيني مناطق شيعيان را هدف قرار نداده است و بالعكس. اين امر بخشی از نقشه رژيم است که براساس آن از سال 2011  تلاش کرد رسانه هاي گروهی را از واقعیت های مبارزات مردم بحرین منحرف کند. 

موانع بتني و سيم خاردارها همچنین شهروندان را از نزديك شدن  به اطراف ميدان لولوه منع مي كند. اين ميدان محل تحصن تاريخي پس از 14 فوريه سال 2011 است و رژیم با بهانه و ادعای ایجاد شدن اختلال در حركت و كسب و كار مردم آن را تخریب کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها