ورود زنان عربستان به کتابخانه ممنوع است

ورود زنان عربستان به کتابخانه ممنوع است
يکشنبه 19 خرداد 1392 - 14:12

زنان تحصیلکرده و فرهنگی منطقه حفر الباطن در عربستان حق ورود به کتابخانه های عمومی را ندارند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، زنان تحصیلکرده و فرهنگی منطقه حفر الباطن در عربستان، درباره ممنوعیت استفاده از کتابخانه های عمومی و مطالعه کتابهای منبع مورد نیازشان، ابراز نارضایتی کردند.
"نادیه عبدالرحمن" متخصص آموزش و پرورش کودکان استثنایی به روزنامه "الشرق" گفت: شهر حفر الباطن، فاقد کتابخانه های مناسب برای استفاده شهروندان است، و در این شهر فقط یک کتابخانه یافت می شود. از سوی دیگر در صورت وجود کتاب در کتابخانه های شخصی یا خصوصی، استفاده و امانت گرفتن آنها دشوار است. به ویژه اینکه به دنبال گرانی موجود، خرید کتاب بسیار دشوار شده است.
این پزوهشگر عربستانی خاطرنشان کرد: زنان بدون توجیه منطقی از استفاده از کتابخانه عمومی محروم شده اند و در صورت نیاز آنها به کتاب یا منبعی باید یکی از محارم خودشان را برای این هدف به کتابخانه بفرستند.
وی خاطرنشان می کند که بیشتر پژوهشگران و شخصیت های آکادمیک زن، در صورت مراجعه به کتابخانه عمومی مجبورند به همراه پدرانشان به این مکان بروند. این در حالی است که ممکن است پدر پژوهشگر مذکور، اطلاعات کافی درباره کتابهای مورد نیاز وی را نداشته باشد و چه بسا برای به امانت گرفتن یک کتاب یا استفاده از یک مرجع، پدر پژوهشگر مجبور است که چندین بار به کتابخانه مراجعه نماید.
 

پربیننده ترین خبرها