گزارش العالم از عملیات توفان شمال در حومه حلب

دوشنبه 20 خرداد 1392 - 07:28

عملیات نیروهای ارتش سوریه در حومه شمالی استان حلب با نام "توفان شمال" آغاز شد.

خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه تأکید کرد، نیروهای ارتش در این عملیات با آغاز پیشروی از چند محور دستاوردهایی را در مناطق "کفر حمره"، "حریتان"، "عندان" و الشیخ مقصود" محقق کردند.
بر اساس این گزارش، در نخستین مرحله عملیات توفان شمال نیروهای ارتش به تدریج وارد نیمی از استان حلب شده و مناطق مختلف را از وجود گروه های تروریستی و مسلح پاکسازی می کنند.
در مرحله دوم که حدودا پنج روز طول خواهد کشید، حومه شمالی کاملا پاکسازی خواهد شد.
نیروهای ارتش همچنین در عملیاتی گذرگاه‌های انتقال سلاح از ترکیه به داخل سوریه در مناطق "کفر حمره" و "المنصوره" را محاصره کردند.
نیروهای ارتش سوریه در "دیرالزور" نیز منطقه "الموظفین" را پاکسازی کردند و درگیری با عناصر مسلح در مناطق "جوبر" و "برزه" در استان ریف دمشق همچنان ادامه دارد.
یکی از فرماندهان عملیاتی ارتش به خبرنگار العالم گفت: مناطق مختلف را از وجود گروه های مسلح پاکسازی کردیم، در این عملیات شماری از آنها به هلاکت رسانده و چندین نفر را نیز دستگیر کردیم که تابعیت غیر سوری داشتند.
در جریان نفوذ تروریستها به شهر "العتیبه" در استان ریف دمشق از مرزهای اردن، همه آنها به هلاکت رسیدند.
یکی از نظامیان ارتش سوریه در مصاحبه با خبرنگار العام تأکید کرد: گروهی از تروریستها که با کاروانی از خودروهای نظامی به سوی شهر  العتیبه در حرکت بودند، هدف قرار گرفتند؛ که همه آنها به هلاکت رسیده و تجهیزات و سلاح آنان به دست نیروهای ارتش افتاد.
در منطقه "الجوبر" نیز درگیری های شدیدی بین نیروهای ارتش و گروه های مسلح در میدان "المناشیر" در جریان است که با پایان این عملیات این منطقه کاملا تحت کنترل نیروهای ارتش در خواهد آمد.
نیروهای ارتش سوریه همچنین در عملیاتی سنگین، منطقه "الموظفین" را در منطقه "دیرالزور" از وجود گروه های مسلح و تروریستی پاکسازی کرده و صدها تن از تروریستها را به هلاکت رساندند.

پربیننده ترین خبرها