فقر در عربستان خبرنگار آمریکایی را شوکه کرد

فقر در عربستان خبرنگار آمریکایی را شوکه کرد
دوشنبه 20 خرداد 1392 - 14:31

خبرنگار زن آمریکایی در سفر به عربستان از وضعیت زندگی اقشار بسیار کم در آمد و فقیر در این کشور اظهار تعجب و شگفتی کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خانم "لینزی ادریو" در سفر به عربستان سعودی پس از مواجه شدن با فقر برخی اقشار جامعه در این کشور، با تعجب گفت: "آیا من در سرزمین نفت هستم؟!! ".


فعال عربستانی با نام "مارک عربی" در صفحه اینترنتی خود نوشت: این خبرنگار آمریکایی برای اطلاع از دروغی که تحت عنوان رفاه در عربستان منتشر شده به این کشور سفر کرد، تا از نشانه‌های آشکار فقری که حکومت آل‌سعود برای مردم عربستان به ارمغان آورده عکس بگیرد.

 

 

وی افزود: لینزی با ورود به خانه کاه گلی یک زن عربستانی در مرکز ریاض (پایتخت عربستان) شوکه شد. وی متوجه شد در پس پرده ساختمانهای زیبای حکومتی آل سعود، بازارهای این خاندان و ویلاهایی که اعضای خانواده آل سعود ساکن آن هستند، رسوایی ها و سرقتهایشان مخفی شده است.


این فعال عربستانی تأکید کرد: لینزی در بازدید از محله‌های ریاض به فقر، درماندگی، خدمات بد و بی توجهی به ساکنان این مناطق و نژادپرستی آل سعود پی برد. وی در جنوب ریاض وارد خانه ای شد که در آن 12 کودک در وضعیت بسیار بدی زندگی می کنند .. در آنجا این سؤال را مطرح کرد که درآمدهای نفتی کجا خرج می شود؟!
"مارک عربی" خاطرنشان کرد: این خبرنگار آمریکایی فقرا و گداهایی را دید که لقمه نان خود را داخل زباله ها جستجو می کنند .. وی در دیدار با خانواده های فقیر متوجه شد که زندگی آنان با دریافت صدقه می گذرد .. لینزی همچنین به خانه ای رفت که با خانه ای که 10 سال قبل ملک عبدالله وارد آن شده بود شباهت بسیاری داشت؛ وی متوجه شد که پادشاه هیچ تغییری در آنجا ایجاد نکرده است !

 

این فعال عربستانی اظهار داشت: لینزی پس از آن با ورود به مرکز تجاری بزرگی که نزدیک این محله فقیر نشین بود، به گستردگی نفاق آل سعود پی برد.  محله ای که خانه های آن به دلیل امکان شیوع انواع بیماری ها حتی برای اسکان حیوانات نیز مناسب نیست چه برسد به انسانها.


این فعال عربستانی خاطرنشان کرد: این روزنامه نگار آمریکایی به عمد از شهروندان عربستانی عکس گرفت تا بعدا نگویند که این خیابانهای کثیف یک کشور آفریقایی است. برخی از این شهروندان عربستانی نیز از شرم و خجالت روی خود را پوشاندند. این عکسها بیانگر صحنه هایی اهانت آمیز و ذلت بار است که هیچ انسانی آن را نمی پذیرد .. افراد مسن و بیماران برای سلام دادن به یک شاهزاده مقابل او خم می شوند. چرا که اعضای خاندان آل سعود تمایل دارند در رسانه ها خود را انسانهایی بخشنده نشان دهند که در حال کمک به مردم هستند. 

 

 

مارک عربی تأکید کرد: این خبرنگار آمریکایی دریافت، درحالیکه شهروندان مسن عربستانی زیر آفتاب در حال گدایی هستند، بعضی از شاهزادگان زن سعودی در حال خرید اسب های صدها هزار دلاری هستند.

 

 

 

 

 


این فعال عربستانی اظهار داشت: لینزی تأکید کرد که وزارت اطلاع رسانی عربستان به خبرنگاران غربی اجازه نمی دهد که به مناطق فقیر نشین بروند و این وزارت خانه برای آنان مشخص می کند که به کجا سر بزنند ! . این خبرنگار آمریکایی پس از آنکه توانست با کمک برخی افراد غیر دولتی خود را به مناطق فقیر نشین برساند، دروغ رسانه های سعودی و حجم دزدی های خاندان حاکم بر عربستان را دریافت.

پربیننده ترین خبرها