روزنامه انگلیسی:

فرمانروایی امیر قطر تابستان امسال تمام می شود

فرمانروایی امیر قطر تابستان امسال تمام می شود
دوشنبه 20 خرداد 1392 - 20:27

یک روزنامه انگلیسی تأکید کرد، امیر قطر تابستان امسال قدرت را به پسرش واگذار خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "دیلی تلگراف" تأکید کرد مسؤولان ارشد قطری به همتایان خارجی خود اعلام کرده اند که "حمد بن خلیفه آل ثانی" تصمیم دارد قدرت را به پسر 33 ساله اش "تیم بن حمد" واگذار کند.
این روزنامه انگلیسی افزود، قرار است بر اساس برنامه ای که از پایان ماه جاری میلادی آغاز می‌شود "حمد بن جاسم" نخست وزیر از قدرت کناره گیری کرده و دفتر امیر قطر پس از چند هفته واگذاری قدرت به فرزند امیر قطر را اعلام کند.
بر اساس این گزارش، امیر قطر مدتی است که در بیماری به سر می برد.
دیلی تلگراف خاطرنشان کرد: یک شخصیت معروف انگلیسی امسال (2013) از این طرح مطلع شده، و برخی منابع نیز اعلام کرده اند که این مسأله به چند کشور مهم از جمله آمریکا و ایران اطلاع داده شده است.
این روزنامه انگلیسی به نقل از یک منبع آگاه تأکید کرد: بر اساس این برنامه قدرت طی چند مرحله به ولیعهد منتقل می شود؛ البته این کار تا حدی ریسک به شمار می آید چرا که قطر در صدر حوادث بسیار حساس منطقه قرار دارد.
روزنامه فرانسوی "لوبوان" هم اخیرا اعلام کرده که امیر قطر که از سال 1995 قدرت را در دست دارد، خسته شده و قصد دارد از حکومت کناره گیری کند؛ این روزنامه خاطرنشان کرد که احتمالا "تمیم" هنگام رسیدن به قدرت نخست وزیر (حمد بن جاسم) را برکنار کند.

در 27 ژوئن 1995 امیر فعلی قطر که در آن مقطع مسؤولیت ولیعهدی را برعهده داشت؛ علیه پدرش (امیر وقت) دست به کودتای سفید زد.

شیخ حمد ولیعهد وقت قطر پس از کودتا، خود را امیر جدید خواند و سایر اعضای خانواده حاکم نیز با او بیعت کردند.

امیر وقت قطر در هنگام کودتا در خارج از کشور حضور داشت و فرزندش که همزمان با ولیعهدی، فرماندهی ارتش را نیز عهده داشت، با هماهنگی سایر شاهزادگان و اعضای ارشد خانواده حاکم، قدرت را در دست گرفتند.

پدر امیر قطر نیز پس از این حادثه ، به مدت پنج سال در میان کشورهای عربستان سعودی و امارات در حال رفت و آمد بود ولی پس از آن به لندن رفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها