تحلیلگر ترکیه‌ای:

اوضاع ترکیه پیچیده تر می شود

اوضاع ترکیه پیچیده تر می شود
سه شنبه 21 خرداد 1392 - 08:50

نويسنده و تحليلگر سياسي تركيه اي تأکید کرد سرسختي نخست‌وزير این کشور در قبال اعتراض ها اوضاع را پچيده و بدتر خواهد كرد.

"بركات قار" روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: مواضع سرسختانه رجب طيب اردوغان اوضاع را پيچيده و بدتر خواهد کرد. از زماني كه اردوغان از سفر خارجي به تركيه بازگشته همچنان بر مواضع قبلی خود پافشاری می کند و او در برابر خواسته هاي دمكراتيك و مشروع معترضان كوچك‌ترين عقب نشيني نكرده است.
وي خاطرنشان کرد: اكنون معترضان كه نخست‌وزير آنها را اوباش ناميد به خيابان ها آمده اند و خواسته هاي خود را اعلام  مي كنند.
برکات قار خاطرنشان کرد: معترضان از اقشار مختلف مردم جامعه هستند كه اكنون برای اعتراض مجبور شده اند به خیابانها بریزند.
این نويسنده و تحليلگر تركيه گفت: آتشي كه در ميدان تقسيم استانبول زبانه كشيد، درنتیجه مشكلات اجتماعي جامعه بود .. این اعتراضها نشان دهنده وجود تنش و مشکلاتی در جامعه تركيه  است و نشان مي‌دهد كه دولت توانایی برآورده كردن خواسته هاي مردم به ویژه در زمینه مسائل اقتصادی و فرهنگی را ندارد.

از سوی دیگر "سمیر صالحه" استاد علوم سياسي دانشگاه استانبول نیز در مصاحبه با العالم پيش بيني كرد كه احتمال دارد اردوغان خواهان برگزاري انتخابات زودهنگام در تركيه شود.
سمير صالحه طي دو روز گذشته حزب عدالت و توسعه به طور گسترده تحركاتي را آغاز كرده است.
وي گفت: سخنان روز يكشنبه رجب طيب اردوغان نشان مي دهد كه وي از مواضع و سياست هايش كه از سال دو هزار و دو آغاز كرده است عقب نشيني نخواهد كرد.
سمير صالحه درباره انتقاد مطبوعات و رسانه هاي تركيه از عملكرد اردوغان براي حل مشكلات اين كشور گفت: زماني كه رجب طيب اردوغان از طرفدارانش در آنكارا و استانبول خواست در اين باره تحركاتي را آغاز كنند نشان مي دهد كه وي اقدام غافلگير كننده اي خواهد داشت. احتمال دارد كه اردوغان خواستار برگزاري انتخابات زود هنگام باشد و از مخالفانش براي حضور در پاي صندوق راي دعوت كند. او مي خواهد به طرح سياسي كه از سال ها پيش آغاز كرده است ادامه دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها