روسیه: تروریست خوب و بد نداریم

روسیه: تروریست خوب و بد نداریم
سه شنبه 21 خرداد 1392 - 18:33

وزیر خارجه روسیه تقسیم بندی تروریستها به خوب و بد را اشتباه دانست و گفت: مقامات آمریکایی اعتراف کرده اند ائتلاف مخالفان سوریه نه تنها برای مذاکرات آماده نیست، بلکه حتی نمی تواند نماینده ای برای شرکت در این کنفرانس معرفی کند.

به گزارش شبکه خبری العالم، "سرگئی لاوروف" در گفت وگو با شبکه آمریکایی "CBS" با ابراز تردید درباره احتمال برگزاری کنفرانس ژنو-2 در ژوئیه آینده، اظهار داشت: نمی دانم؛ با جان کری وزیر امور خارجه امریکا و همتایانش صحبت کنید. زیرا ما حضور دولت سوریه در این کنفرانس را تضمین کردیم، و دولت سوریه نیز بر این امر تأکید کرده است.
وی در پاسخ به سؤالی، مخالفان دولت سوریه را مسؤول تأخیر در برگزاری کنفرانس ژنو-2 دانست و گفت: واقعا این امر جای تأسف دارد. زیرا برخی از گروههای مخالف در داخل سوریه موضع سازنده ای دارند و نه تنها از آن کشور خارج نشده اند، بلکه در طول این سالهای دشوار در کنار ملت بوده اند.
لاوروف با تأکید بر اینکه سرنوشت سوریه باید توسط ملت آن کشور تعیین شود، خاطرنشان کرد: روسیه بارها اعلام کرده است که از هیچ شخص یا طرف مشخصی حمایت نمی کند و بر افراد خاصی تأکید ندارد. البته نباید فراموش کرد که بشار اسد رئیس جمهور سوریه دوست نزدیک مقامات فرانسه، انگلیس و سایر کشورهای اروپایی نیز بود.
وزیر امور خارجه روسیه افزود: برخی از همتایان غربی اعتراف کرده اند که آنها وضعیت سوریه را درک می کنند، اما نمی توانند از مواضع سابقشان در زمینه مطالبه کناره گیری بشار اسد از قدرت، برگردند.
لاوروف تأکید کرد: این مقامات غربی باید میان حفظ آبرویشان یا ایجاد راه حل مشخصی برای بحران سوریه جهت حفظ جان مردم این کشور یک گزینه را انتخاب کنند.
لاوروف در ادامه تقسیم تروریست ها به "خوب و بد" را اشتباه دانست و بر ضرورت تحکیم همکاری با امریکا در زمینه مقابله با تروریسم تأکید کرد و گفت: در حال حاضر هدف اصلی، تلاش برای متوقف کردن خشونت ها و جلوگیری از کشته شدن شهروندان سوریه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها