هشدار مفتی سوریه درباره خطر وهابیت

هشدار مفتی سوریه درباره خطر وهابیت
جمعه 24 خرداد 1392 - 16:01

مفتی سوریه با تاکید بر این که سوریه پرچم دفاع از سراسر مشرق زمین را بر دوش می کشد، درمورد خطر ناشی از "وهابیت" مسیحی و اسلامی هشدار داد و گفت: در صورت سقوط دولت سوریه، روسیه نیز سقوط خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "احمد بدرالدین حسون" در مصاحبه با خبرگزاری روسی "اینترفاکس" و رادیو "صدای روسیه" گفت: ما فقط از خود دفاع نمی کنیم، بلکه از تمام شرق دفاع می کنیم و در واقع، تمام شرق هدف قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برخی از عناصری که با نظام سوری درگیر شده اند، از قرقیزستان، چچن، ترکمنستان و تاجیکستان به سوریه آمده اند، خاطر نشان کرد: این عناصر مسیحی ها و غیر مسلمانان را هدف قرار نمی دهند، بلکه هر شخصی را که با غرب همراه نباشد، را هدف قرار می دهند زیرا موسسه هایی که آن ها را سامان دهی کرده و به کار گرفته اند، در لندن و نیویورک هستند، نه ریاض و دوحه.

مفتی سوریه تاکید کرد: بیداری در روسیه آغاز شده و ایمان به این کشور بازگشته است، این در حالی است که غربی ها، مسیحیت را تنها منحصر به کشورهای غربی می دانستند و می گفتند که مسیحیت در شرق نیست و شرق کافر است. آن ها روسیه را کشوری بی دین می خواندند این در حالی است که اسلام و مسیحیت 200 سال پیش از اروپا به روسیه رسیده بود.

وی افزود: این جریان، از دو سلاح رسانه و اینترنت و سلاح های گرم و گازی بر ضد مسلمانان و مسیحیان و یهودی ها و لائیک ها استفاده می کنند.

احمد حسون خاطر نشان کرد: گروه های بزرگی از این عناصر که از کشورهای مشترک المنافع به سوریه آمده اند، در کسوت طلاب و دانشجویان به آمده و در این کشور آموزش دیده اند و وقتی برگردند، در تروریسم تخصص یافته اند نه در پزشکی و منهدسی و علوم دینی.
مفتی سوریه تاکید کرد: تفکر وهابیت و وهابی گری باید به مردم شناسنانده شود، آن گاه این مردم هستند که برای تحریم این تفکر و رویکرد تصمیم گیری خواهند کرد. زیرا اگر کالای فاسد ( تاریخ مصرف گذشته ) را بدون توضیح ممنوع کنیم، نتیجه معکوس خواهد داد و مردم را به خود جذب خواهد کرد، اما اگر تفکر آن ها به مردم شناسانده شود، خود مردم آن ها را کنار خواهند گذاشت.

وی تصریح کرد: وهابی گری فقط نزد مسلمانان نیست، این طرز تفکر در مسیحیت نیز نزد برخی طایفه های پروتستان و برخی از ارتودکس ها و حتی برخی از کاتولیک ها نیز وجود دارد و این افراد از فکر بسته ای برخوردارند.

احمد حسون با یادآوری بازدید خود از یک کلیسای پروتستان خاطر نشان کرد: در این دیدار درباره مذاهب کاتولیک و ارتودکس صحبت کردم که کشیش از من خواست درباره این مذاهب حرف نزنم چون آن ها از دین مسیحیت خارج شده اند. من این شخص را یک وهابی پروتستانی یافتم زیرا او نمی تواند اندیشه غیر از خود را بپذیرد. این در حالی است که دین در اصل در خدمت انسان است نه عکس آن.

مفتی سوریه در پایان پایه های وهابیت را سه اصل دانست: جمود و دیکتاتوری فکری، تحقیر دیگران و این که خود را فرقه نجات یافته می پندارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها