تظاهرات در مناطق مختلف عربستان برای آزادی زندانیان

جمعه 24 خرداد 1392 - 22:07

خانواده های زندانیانی که اکثر آنها زن و کودک هستند، برای آزادی بستگان خود تظاهراتی را در ریاض پایتخت عربستان و دیگر مناطق این کشور برگزار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، معترضان، بازداشت های غیرقانونی را محکوم کردند و محاکمه عاملان ضرب و جرح زنانِ معترض به بازداشت اعضای خانواده های خود را خواستار شدند.
جوانان شهر بریده نیز در اعتراض به بازداشت های غیرقانونی مسیر ملک فیصل را مسدود کردند و شعار "آزادی فوری زندانیان" را سردادند. گروهی از شهروندان عربستانی نیز در شهر تمیر در شمال غرب ریاض شعارهایی برای عزل محمد بن نایف وزیر کشور عربستان سر دادند.
به گفته شاهدان عینی، نیروهای امنیتی این هفته ده ها تظاهرکننده را که خواستار آزادی اعضای خانواده خود بودند، بازداشت کرده اند.
تظاهرکنندگان دولت را به حبس اعضای خانواده های خود بدون محاکمه آنها و آزادنکردن زندانیانی که بی گناهی آنها ثابت شده یا دوران محکومیت خود را گذرانده اند، متهم می کنند.
به گفته شاهدان، پلیس یکصد معترض را که اکثر آنها مرد بودند، در شهر بریده استان القصیم در مرکز عربستان محاصره و تعدادی از آنها را بازداشت کردند. زنان و کودکانی نیز روز قبل در چند شهر عربستان تظاهراتی را برای آزادی اعضای خانواده های خود برگزار کردند که پلیس آنها را متفرق کرد.
یکی از شاهدان به نام ابراهیم گفت: ما برخلاف کسانی که خواستار تغییر نظام حاکم هستند، تنها برای دست یابی به حقوق خود تظاهرات مسالمت آمیز برگزار می کنیم.
نظام عربستان اعلام می کند که در ده سال گذشته 11 هزار نفر را به اتهامات امنیتی بازداشت کرده است ولی فقط 2 هزار و 700 نفر هم اکنون زندانی هستند و این در حالی است که فعالان حقوقی عربستان معتقدند که تعداد واقعی زندانیان بسیار بیشتر از این تعداد و حتی بیش از سی هزار نفر است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها