روسیه: اطلاعات شیمیایی آمریکا صحیح نیست

روسیه: اطلاعات شیمیایی آمریکا صحیح نیست
شنبه 25 خرداد 1392 - 19:01

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد، اطلاعاتی که آمریکا در خصوص استفاده نظام سوریه از سلاح شیمیایی ارائه کرده، با معیارهای کارشناسان سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی همخوانی ندارد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "سرگئی لاوروف" در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "اما بونینو" همتای ایتالیایی خود گفت: طبق اصول ، نمونه های خون، ادرار، خاک و لباس فقط در صورتی به عنوان مدرک در نظر گرفته می شود که توسط کارشناسان سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی جمع آوری و از محل جمع آوری تا آزمایشگاه زیر نظر گرفته شوند.

لاوروف خاطرنشان کرد: موادی که دوستان آمریکایی و قبل از آن انگلیسی و فرانسوی ما از آن خبر داده اند، طبق معیارهای سازمان منع استفاده از سلاح شیمایی نیست.
وی افزود: نظام سوریه نیازی به استفاده از سلاح شیمیایی ندارد، و گمانه زنی ها در خصوص استفاده از این سلاح یکی از موانع فرایند صلح است .. متأسفانه دبیرکل سازمان ملل متحد به جای اعزام سریع کارشناسان خود، در نامه ای به نظام سوریه خواستار موافقت با اعزام کارشناسان به همه مناطق سوریه بدون هیچ محدودیتی شده است.
لاوروف هشدار داد: همه این مسائل مانند تحولاتی است که در عراق روی داد و همگان نتایج آن را می دانند؛ فرصت سازمان ملل برای تحقیقات از دست رفته و ما این موضوع را به بان کی مون در جریان سفرش به روسیه اطلاع دادیم.
وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: چرا به این موضوع در مارس گذشته و هنگام مراجعه سوریه به سازمان ملل بررسی نشد  و مسکو در خصوص توقف محموله سلاح شیمیایی عناصر جبهه النصره در ترکیه هیچ گونه اظهار نگرانی از جانب دوستان اروپایی مشاهده نکرده است.

پربیننده ترین خبرها