خدمت رسانه های عربستان و قطر به رژیم صهیونیستی

خدمت رسانه های عربستان و قطر به رژیم صهیونیستی
شنبه 25 خرداد 1392 - 19:59

العالم، دمشق - نماینده مجلس سوریه دروغ پردازی رسانه های عربستان سعودی و قطر را به هدف خدمت به منافع رژیم صهیونیستی در منطقه دانست.

"فیصل عزوز" به شبکه خبری العالم گفت: عربستان، قطر و ترکیه یک سال و نیم است که آشکارا برای  گروه های مسلح در سوریه سلاح می فرستند و ضمن حمایت مالی به انها آموزش می دهند و فتواهایی به نفع آن ها صادر می کنند.

نماینده مجلس سوریه با اشاره به فتنه گری طرفهای منطقه ای و بین المللی در سوریه خاطر نشان کرد: مشکل آن ها تنها تغییر نظام سوریه نیست و هدف هایی فراتر از مرزهای سوریه را دنبال می کند؛ آن ها با مطرح کردن اختلافات شیعی – سنی به دنبال خدمت به منافع رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند، تا بتوانند مسلمانان، اعراب و نیروهای مقاومت را تضعیف کنند.

وی افزود: کسانی که خود را عالم دینی می دانند، فتواهایی صادر می کنند که خون مسلمانان را به سبب اختلاف مذهبی مباح می شمارد. این گونه فتواها تنها سوریه را در بر نمی گیرد و تمام منطقه را درگیر خود می کند و چه بسا از مرزهای منطقه نیز می گذرد.

نماینده مجلس سوریه با اشاره به دروغ پردازی های رسانه ای درباره اقدام حزب الله لبنان در برافراشتن پرچم امام حسین (علیه السلام) بر فراز گلدسته مسجد عمر بن خطاب در شهر قصیر، تأکید کرد: این گونه شایعه پردازی های رسانه ای از شبکه هایی نظیر الجزیره قطر و العربیه عربستان بعید نیست، زیرا این گونه شبکه ها ثابت کرده اند که جز به فتنه گری و افترا به چیزی نمی اندیشند.

وی تاکید کرد: مساجد خانه های خدا هستند و نمی توانیم آن ها را مسجد سنی ها یا مسجد شیعیان بنامیم. ما در سوریه به این تقسیم بندی ها اعتقاد نداریم و کسانی که به دنبال ایجاد این گونه تقسیم بندی ها هستند، همان کسانی هستند که به دنبال برافروختن آتش فتنه فراتر از مرزهای سوریه اند.

شبکه المنار، با پخش ویدیویی از برافراشتن پرچم یاحسین بر فراز مسجد امام حسن مجتبی (علیه السلام) در شهر القصیر خبر داد. در این ویدیو، شیوه انتشار این خبر از دو شبکه العربیه و الجزیره و سایت های این شبکه ها نشان داده شده و ثابت شده است که آن ها ادعا کرده اند این پرچم بر روی مسجد عمر بن خطاب برافراشته شده است. این در حالی است که دو مسجد امام حسن مجتبی و عمر بن خطاب دستکم دو کیلومتر باهم فاصله دارند و تنها هدف العربیه و الجزیره از پخش این خبر، فتنه انگیزی و تحریک رسانه ای است.
شبکه المنار به مقایسه گلدسته های دو مسجد و شکل هندسی آن ها پرداخته است تا ضمن نشان دادن اختلاف فاحش میان این دو مسجد، پرده از دروغ پردازی های العربیه و الجزیره بردارد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز در سخنرانی خود در روز جمعه، فیلم پخش شده را دروغ پردازی دانست و هدف از آن را فتنه افکنی میان شیعیان و سنی ها در جهان اسلام ارزیابی کرد.

"فیصل عزوز" همچنین موضع دولت اخوانی مصر در قبال سوریه را نیز محکوم کرد و گفت: دولت مصر به طور مستقیم به تشویق گروه های جدید می پردازد تا وارد جنگ سوریه شوند. آن ها مردم را به جهاد در سوریه فرا می خوانند؛ حال این سئوال مطرح می شود که چرا این افراد برای جهاد بر ضد رژیم صهیونیستی فراخوان نمی دهند و فقط خواستار جهاد بر ضد مردم سوریه هستند.

14-23:57
 

پربیننده ترین خبرها