سیدحسن نصرالله: حزب الله بعد از همه وارد سوریه شد

سیدحسن نصرالله: حزب الله بعد از همه وارد سوریه شد
جمعه 24 خرداد 1392 - 20:03

سخنرانی مهم دبیرکل حزب الله لبنان در بزرگداشت روز جانباز، عصر امروز (جمعه) برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سید حسن نصرالله در ابتدای سخنان خود که به شكل ويديو كنفرانس در آيين سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و بزرگداشت روز جانباز، بطور همزمان در حومه جنوبي بيروت، بعلبك، نبطيه و دير قانون لبنان برگزار شد، با اشاره به شکست ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه، تصریح کرد: یکی از قدرتمندترین ارتش های جهان، به زیر گام های مقاومت له شد، اما باز هم کسانی پیدا می شوند که از ضرورت نابودی و ریشه کن کردن مقاومت سخن می گویند.

دبیرکل حزب الله در ادامه با تاکید بر مواضع اصولی مقاومت در قبال بحران سوریه گفت: از سوریه و ملت سوریه دفاع می کنیم، چنان که از لبنان و ملت لبنان دفاع کردیم.اما حزب الله، آخرین کسی بود که در سوریه دخالت کرد.

سيد حسن نصرالله درخصوص مشاركت حزب الله در جنگ عليه گروه هاي تروريستي در كنار ارتش سوريه، اضافه كرد: ما براي حمايت از مقاومت وارد جنگ سوريه شديم؛ اگر چه اين تصميم را دير گرفتيم.
ما از ابتداي بحران سوريه ما نسبت به وجود توطئه عليه مقاومت احساس خطر كرديم و خود را در جايگاه دفاع از دولت و نظام و سوريه و خاك لبنان قرار داديم.

وي افزود: دخالت ما در سوريه تنها بعد اخلاقي و انساني ندارد؛ بلكه بر اساس ديدگاه و نگرش ما نسبت به حفظ كشورهاي محور مقاومت و حمايت از خاك و حاكميت لبنان نشأت گرفته است.

سيد حسن نصرالله ادامه داد: قصه ايجاد اصلاحات و تحقق خوسته هاي مردم از سوي نظام تمام شده است؛ چرا كه مردم سوريه به دو دسته مخالف و موافق نظام تقسيم شده اند و ما در كنار قشر بزرگ حامي نظام هستيم و با بخش ديگر مردم در مورد ايجاد اصلاحات و كسب آزادي موافق هستم اما با نابودي سوريه و خراب كردن آن مخالفيم.

دبيركل حزب الله تأكيد كرد: ما در كنار همه مردم اعم از مخالف و موافق نظام كه براي ايجاد اصلاحات در سوريه قيام كرده اند قرار داريم اما با طرح نابودي مقاومت مقابله مي كنيم.

وي در مورد خبر شروع عمليات ارسال اسلحه براي مخالفان سوريه، گفت: اين خبر صحت ندارد و عمليات ارسال اسلحه به مخالفان سوريه از خيلي وقت پيش شروع شده است.

سيد حسن نصرالله در مورد ادامه عمليات قتل و كشتار مردم بيگناه سوريه، اظهار داشت: عده اي از به خاك و خون كشيدن مردم سوريه، ابايي ندارند و تنها به دنبال سقوط نظام سوريه هستند و اگر اين نظام سقوط كند، موج نـآرامي ها و آشوب ها همه نقاط كشور را فرا خواهد گرفت.

سيد حسن نصرالله افزود: ارتش عربي سوريه در مناطق مختلف سوريه عليه گروههاي ترويستي مشغول به جنگ است و ما تنها به وظيفه خود در رويارويي با طرح جهاني آمريكايي صهيونيستي، تكفيري براي نابودي سوريه و منطقه، وارد ميدان شده ايم.

سيد حسن نصرالله گفت: ارتش سوريه در مناطق مختلف اين كشور مي جنگد و ما نيز بخشي از مسؤوليت را در مقابله با اين پروژه (آمريكايي، اسرائيلي و تكفيري) بر عهده گرفتيم؛ پروژه اي كه هدف از آن، سرنگوني تمام منطقه و نه تنها سوريه است.

وي اظهار داشت: مشاركت ما در سوريه مثمر ثمر بود و ما اين امر را پنهان نكرده و بصراحت در خصوص آن سخن مي گوييم.

دبير كل حزب الله با اشاره به حمايت نظامي جريان المستقبل در سوريه و ادعاي مسؤولان اين جريان كه تنها كمك هاي بشر دوستانه در اين كشور توزيع مي كنند، افزود: ما جوانان خود را به سوريه نمي فرستيم و نمي گوييم كه شير و پتو بين مردم پخش كرده ايم و وقتي كه جوانان ما به شهادت مي رسند، آنها را در سوريه دفن نكرده و خانواده هاي آنها را مجبور به سكوت نمي كنيم.

وي گفت: ما مفتخريم كه در ليست تروريستي آمريكا قرار داشته و نيز اينكه اروپايي ها مدت زماني است كه مي خواهند ما را در ليست تروريستي خود قرار دهند، به خود مي باليم.

سيد حسن نصرالله گفت: حزب الله هيچ منسوبي در كشورهاي حوزه خليج فارس ندارد و بايد دانست كه اصلا كساني كه با حزب الله نسبتي دارند، نمي توانند مجوز اقامت در اين كشورها را كسب كنند.

وي با تأكيد بر اينكه حزب الله هيچ طرح و پروژه اي در كشورهاي حاشيه خليج فارس ندارد، ادامه داد: به هر حل ما آمادگي پذيرفتن تبعات تمامي تصميماتي را كه گرفته ايم داريم.

سيد حسن نصرالله گفت: نيروهايي از ما كه به شهادت مي رسند، موشك هايي كه بر سر ما فرود مي آيد و اشخاصي از ما كه در كشورهاي عربي مورد ظلم قرار مي گيرند، نشان دهنده اين است كه اقدامات مقاومت بالاترين نوع ايثارگري است.

وي اظهار داشت: بايد معناي خشم كشورهاي عربي حوزه خليج فارس را فهميد؛ چرا كه اين كشورها در يك پروژه ماجراجويانه وارد شده و از آن حمايت مالي كردند و الان به اين نتيجه رسيده اند كه طرحشان در آستانه شكست كامل است.

وي با اشاره به بحران سوريه گفت: در سوريه مشكل بر سر وجود اختلاف مذهبي ميان اهل سنت و شيعيان نيست؛ اما عده اي از روي زبوني و ضعف در صدد سوق دادن بحران به سوي نزاع هاي طايفه اي و مذهبي هستند.

سيد حسن نصرالله ادامه داد: من شخصاً نسبت به اظهار موضع مخالفان شيعيان خرسند شدم اما اظهار اين مواضع نبايد همراه با فحش و ناسزا باشد و حفظ اين اصل كمك مي كند كه مجادله ها، رنگ مذهبي و ديني به خود نگيرد.

وي ادامه داد: ما بايد تمام تلاش خود را انجام دهيم كه بحران سوريه به جنگ طايفه اي و مذهبي در منطقه تبديل نشود؛ اما برخي شبكه هاي ماهواره اي عربي منطقه شبانه روز با گمراه كردن افكار عمومي و وارونه جلو دادن حقايق، براي ايجاد فتنه و تفرقه در سوريه و منطقه تلاش مي كنند.

دبير كل حزب الله تأكيد كرد: ما هيچگاه تحت فشار، ترس و سير گسترده تبليغات گمراه كننده عليه مقاومت، مواضع خود را در قبال نظام سوريه تغيير نخواهيم داد و در نظر ما مرحله بعد از پيروزي قصير با مرحله قبل از آن تفاوتي ندارد.

سيد حسن نصرالله همچنين در پايان، برگزاري انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري اسلامي ايران را به رهبري معظم و ملت ايران تبريك گفت.

 

پربیننده ترین خبرها