سيد حسن نصرالله رشته صهیونیستها را پنبه كرد

سيد حسن نصرالله رشته صهیونیستها را پنبه كرد
يکشنبه 26 خرداد 1392 - 14:47

معاون سابق رئيس مجلس لبنان تاكيد كرد كه اظهارات دبیرکل حزب الله درباره شهر قصير، تلاش رژيم صهيونيستي براي تاثيرگذاري بر كنفرانس "ژنو2" را ناكام گذاشت.

"ايلي فرزلي" روز يكشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، تاكيد كرد كه اظهارات اخير سيد حسن نصرالله واكنشي به حملات سياسي غرب و به هدف جلوگیری از نفوذ رژیم صهیونستی به مذاكرات كنفرانس "ژنو 2" مطرح شد.

فرزلي با بيان اين كه جنگ براي نابودي قدرت سوريه و ايفاي نقش راهبردي آن در اداره كشمكش هاي منطقه همچنان ادامه دارد، افزود: دشمنان مي خواهند براي رسيدن به هدفشان سوريه را به مكاني براي حضور نيروهاي تكفيري از سراسر جهان، تبديل كنند.

معاون سابق رئيس مجلس لبنان با اشاره به تأثیر نتایج کنفرانس ژنو2 بر لبنان و سوریه، اظهار داشت: بحران سوريه تاثير مستقيمی بر عرصه سياسي لبنان دارد، و پيامدهاي آن مي تواند دامنگير همه گروه هاي لبناني و حتي جريان سني هاي ميانه رو شود.

وي با اشاره به پيروزي ارتش سوريه در شهر قصير خاطر نشان كرد: دستاوردهاي قصير، خشم شديد توطئه گران ضد سوريه را برانگيخت، و آنان را به سازماندهي پاتك هايي تحت عناوين مختلف از جمله استفاده از اختلافات مذهبي واداشت.

فرزلي تصريح كرد: غرب توازن قوا در قصير را به خوبي درك مي كند و در مي يابد كه ارتش سوريه در حدي از قدرت است كه مي تواند بدون مشاركت حزب الله، چنين دستاوردهايي را محقق كند.

وي افزود: ناخرسندي غرب و مخالفت با سكوت در قبال وضع به وجود آمده، به اين دليل است كه اگر آن ها در قبال اين اوضاع سكوت كنند ناچار خواهند بود در قبال شركت داشتن در هر جنگ محتمل در آينده نيز سكوت كنند، و حتي اگر اسرائيل به جولان يا سوريه حمله كند، آن ها مجبور خواهند شد باز هم سكوت كنند.

اين مقام سابق لبناني همچنين واكنش غرب را نوعي افزايش آمادگي ارزيابي كرد كه زمينه ساز خروج حزب الله از عرصه سوريه شود.

ايلي فرزلي خاطر نشان كرد: عليرغم وجود اختلافات در لبنان، نوعي توافق درباره خودداری از ایجاد ناآرامي در کشور وجود دارد؛  به همين سبب است كه سيد حسن نصر الله در همه اظهارات خود به ويژه در خصوص جزئي ترين مسائل، همه را به خويشتنداري دعوت مي كند.
وي گفت: دبيركل حزب الله لبنان بر ضرورت حفظ ثبات در كشور تاكيد دارد و هشدار داده است كه هرگونه جنگ گسترده در منطقه مي تواند بر لبنان تاثير منفي بگذارد.

معاون سابق رئيس مجلس لبنان افزود: بايد تمام تلاش خود را به كار بگيريم تا ميان همه جناح ها و طيف هاي جامعه توافق ايجاد و كشور را از تنش ها و درگيري ها دور كنيم، زيرا پيامدهاي چنين تنش هايي، براي لبنان به شدت هزينه خواهد داشت.

19:05         15/06/   
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها