برنامه ریزی مخالفان مرسی برای تظاهرات 30 ژوئن

برنامه ریزی مخالفان مرسی برای تظاهرات 30 ژوئن
سه شنبه 28 خرداد 1392 - 14:04

محمد عادل عضو دفتر سیاسی جنبش جوانان 6 آوریل از هماهنگی هایی این جنبش با نیروها وجنبش های انقلابی شرکت کننده در برنامه ریزی های 30 ژوئن و شماری از انجمن های فعال در دیگر استان های مصر به منظور برگزاری برنامه هایی در مقابل ساختمان های وابسته به استانداری ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عادل در گفت و گو با روزنامه الیوم السابع، هدف از این اقدامات را ابراز انزجار و خشم مردمی مصری ها از اقدامات گروه اخوان المسلمین اعلام کرد و تاکید کرد که نیروها و جنبش های انقلابی، به منظور اعمال فشار بر اخوان المسلمین، در مقابل کاخ اتحادیه و همچنین در میدان التحریر تظاهرات خواهند کرد.

از سوی دیگر "کمال خلیل" از نظریه پردازان چپگرا و رهبران کارگری مصر تاکید کرد که هیچ گونه طرحی برای ائتلاف با پسمانده های نظام سابق یا سازمان نظامی این کشور ندارد و در تلاش هایی که در برگزاری تظاهرات اعتراضی 30 ژوئن به کار می بندد، تنها به برچیدن نظام سیاسی اخوان المسلمین می اندیشد. پس از آن مرحله بر ضد سازمان نظامی و فساد آن و وابستگی این سازمان اقدام خواهد کرد. اما تا وقتی نظام قدیم سقوط نکند، رسیدن به این مرحله امکان پذیر نیست.

خلیل در صفحه فیس بوک خود تاکید کرد: من چهار دهه از عمرم را در مبارزه گذراندم و هیچ گاه با هیچ نظامی ائتلاف نکردم. ضمنا در این مسیر از توبیخ دیگران و ناسزاگویی ها و خائن خوانده شدن باکی ندارد.

عصام الشریف" از عناصر جدا شده از "جبهه آزاد تغییر مسالمت آمیز" نیز اظهارات شیخ عاصم عبدالماجد عضو مجلس شورای گروه اخوان المسلمین را در کنفرانس مطبوعاتی این گروه که روز دوشنبه در منطقه عین شمس برگزار شد، محکوم کرد.عبدالماجد موضع مخالفان 30 ژوئن را به موضع گیری ابوجهل در مخالفت با اسلام تشبیه کرده بود.
الشریف خطاب به او گفت: عاصم عبدالماجد، تروریستی بازنشسته است که سعی در انتقال خشونت به جامعه و ایجاد ترس و وحشت در میان مردم از شرکت در تظاهرات روز 30 ژوئن دارد.

الشریف در گفت و گو با سایت الیوم السابع خاطر نشان کرد: فراخوان تظاهرات 30 ژوئن فراخوانی مسالمت جویانه است و از همه می خواهیم در میدان های مصر، به هر شیوه مسالمت آمیز که می دانند شرکت کنند تا از این نظام فاشيست و هواداران خشونت طلب آن نجات یابیم.

وی اظهارات عبدالماجد را اظهاراتی غیرمسئولانه از شخصی فاقد مسئولیت دانست و تاکید کرد: حکومتی که مخالفان خود را کافر می خواند، حکومتی فاشیست است.

"محمد عطیه" عضو دفتر سیاسی تشکل نیروهای انقلابی نیز در گفت و گو با سایت الیوم السابع، مرسی و اخوان المسلمین را به لجبازی با مردم مصر و تلاش برای حرکت در برابر خواست مردمی که مخالف تسلط اخوان بر نهادهای حکومتی است، متهم کرد و گفت: آن ها از اشتباهاتشان درس نمی گیرند.

عطیه افزود: مردم مصر در روز 30 ژوئن به خیابان ها خواهند ریخت تا پیامی روشن و واضح به رئیس جمهور و گروه او بدهند و به اقدامات او که جامعه مصر را به سمت جنگ داخلی سوق می دهد، واکنش نشان دهند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها