مخالفت قاطع پوتین با تسلیح مخالفان سوریه

مخالفت قاطع پوتین با تسلیح مخالفان سوریه
سه شنبه 28 خرداد 1392 - 21:01

رئیس جمهور روسیه با تأکید بر ضرورت تحقیق در خصوص سلاح شیمیایی مخالفان سوریه هشدار داد تسلیح مخالفان فقط موجب تشدید بحران سوریه می شود.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم "ولادمیر پوتین" در پایان نشست کشورهای عضو گروه 8 در ایرلند به خبرنگاران گفت: خون ریزی ها در سوریه را فقط می توان از راه های سیاسی متوقف کرد.
وی تأکید کرد: هرگونه تصمیمی برای تسلیح مخالفان سوریه بر اساس اتهامات تأیید نشده ضد دمشق در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی، فقط موجب تشدید بحران می شود.
پوتین خاطرنشان کرد: روسیه در نشست ایرلند از دوستان خود خواست برای برگزاری کنفرانس ژنو 2 به فعالیتها ادامه دهند.
رئیس جمهور روسیه تأکید کرد: بدون انجام تحقیقات نمی توان در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه نتیجه گیری کرد .. هیچ دلیل و مدرکی در خصوص استفاده دولت سوریه از این نوع سلاح در اختیار نداریم.
پوتین ادامه داد: ما درباره یک چیز اتفاق نظر داریم؛ ما استفاده از سلاح کشتار جمعی و از جمله آنها سلاح شیمیایی را از سوی هر طرفی محکوم می کنیم.
پوتین خاطرنشان کرد: باید در خصوص اطلاعات به دست آمده مبنی بر وجود کارگاه تولید سلاح شیمیایی در عراق برای مخالفان سوریه تحقیق شود؛ ما از این موضوع اطلاع داریم که چند مخالف سوریه در ترکیه درحالی دستگیر شده اند که سلاح شیمیایی همراه خود داشتند. ما همچنین اطلاعاتی در خصوص یافتن کارگاه تولید سلاح شیمایی برای مخالفان سوریه در عراق در دست داریم؛ باید همه این گزارشها به صورت جدی بررسی شوند.
پوتین افزود: باید نتایج تحقیقات در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی در چارچوب شورای امنیت بررسی شود، و روسیه هم آماده است که در این زمینه نقش فعالی ایفا کند.

پربیننده ترین خبرها