بعید بودن دخالت نظامی آمریکا در سوریه

بعید بودن دخالت نظامی آمریکا در سوریه
سه شنبه 28 خرداد 1392 - 15:13

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا آغاز عملیات نظامی در سوریه را از جمله ایجاد منطقه پرواز ممنوع بعید دانست و اعلام کرد که عملیات نظامی تغییری در سوریه ایجاد نمی کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اوباما در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی اس آمریکا گفت: ایجاد منطقه پرواز ممنوع مشکلی را حل نمی کند، وی این اظهارات را پس از دیدار با همتای روس خود بیان کرده است.
اوباما دیشب (دوشنبه) در مصاحبه با چارلی رز خبرنگار بی.بی.اس پیش از سفرش به ایرلند شمالی برای مشارکت در نشست سران گروه هشت گفت: برای شما درک پیچیدگی های اوضاع و روشی که ما برای عدم تعجیل در ورود به جنگی دیگر در خاورمیانه پیش خواهیم گرفت، دشوار است . 
اوباما با بیان این موضوع که واشنگتن و مسکو برای جلوگیری از بکارگیری سلاح های شیمیائی که احتمالا نظام سوریه در اختیار دارد، تلاش می کنند؛ گفت: آمریکا و روسیه کادرهای دیپلماتیک خود را مکلف به برگزارکردن نشست ژنو 2 خواهند کرد.

آمریکا به تازگی اعلام کرده که تسلیحات پیشرفته در اختیار گروه های شورشی در سوریه قرار می دهد. القاعده فعال ترین گروه مسلح در سوریه است که این تسلیحات به دست اعضای مسلح آن می رسد.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها