دیدگاه روسیه درباره گره کنفرانس ژنو 2

دیدگاه روسیه درباره گره کنفرانس ژنو 2
سه شنبه 28 خرداد 1392 - 21:21

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد، ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه مانعی در برابر کنفرانس ژنو 2 است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم "سرگئی لاوروف" در مصاحبه با خبرگزاری کویت درباره پیامدهای وخیم درگیری ها در سوریه بر کل منطق هشدار داد.
لاوروف گفت: ما این خطرات را درک می کنیم و همه تلاش خود را برای جلوگیری از انفجار اوضاع در خاورمیانه به کار می گیریم.
وی تأکید کرد: برای به نتیجه رسیدن تلاشها در زمینه کنفرانس بین المللی (ژنو 2) طرفهای سوری باید از مطرح کردن هرگونه پیش شرط خودداری کنند.
لاوروف خاطرنشان کرد: دولت سوریه موافقت خود را برای شرکت در این کنفرانس اعلام کرد و هیأتی را به ریاست معاون نخست وزیر و وزیر خارجه تشکیل داد. ولی گره در کار مخالفان این است که مخالفان داخل سوریه عملکرد ائتلاف مخالفان را نمی پذیرند؛ ائتلافی که برخی از طرفها تلاش می کنند آن را به عنوان تنها مذاکره کننده با نظام سوریه مطرح کنند.
لاوروف ادامه داد: نمایندگان مخالف در داخل سوریه می خواهند که به صورت مستقل در کنفرانس شرکت کنند، و در همین راستا هیأت هماهنگی ملی و شواری عالی کردها در سوریه از مسکو درخواست کرده اند که از این مسأله حمایت کند.
وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: نداشتن برنامه سیاسی و مطرح کردن پیش شرط از سوی ائتلاف مخالفان و مخالفان سوریه (در خارج) با اهداف مذاکرات (ژنو 2) همخوانی ندارد.
وی همچنین خاطرنشان کرد که باید در این کنفرانس هیأتهایی از ایران و عربستان سعودی برای تضمین حضور همه طرفهای مرتبط حضور داشته باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها