رد پای یک نماینده در ماجرای ربودن شهروندان لبنانی

رد پای یک نماینده در ماجرای ربودن شهروندان لبنانی
شنبه 1 تير 1392 - 14:21

"مازن علی حموش" از تروریستهای دستگیر شده در سوریه تأکید کرد "عقاب صقر" عضو فراکسیون المستقبل در پارلمان لبنان – که یکی از هماهنگ کنندگان در زمینه تأمین حمایت های مالی و تسلیحاتی تروریست ها است - دستور ربودن لبنانی هایی را که از ترکیه به حلب بازمی گشتند صادر کرده است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "مازن حموش" در اعترافاتی که تلویزیون دولتی سوریه پخش کرد گفت: در ابتدا در محاصره ساختمان امنیت نظامی منطقه اعزاز به مدت 18 روز از سوی گروههای تروریستی شرکت کردم .. گروههای مسلحی از منطقه اعزاز و حومه آن از جمله مجموعه "عمار دادیخی" که از آن به عنوان گروهک "توفان شمال" یاد می شود به همراه گروهک "عمار احمد عبید" و گروههای مسلحی از تونس و لیبی در این عملیات شرکت داشتند.
حموش افزود: من یکی از اعضای گروهک دادیجی بودم که با هدف ایجاد تفرقه میان مردم، شهروندان را می ربودیم.
وی ادامه داد: زندانی را به همین منظور در منطقه کوهستانی نزدیک به مرز با ترکیه ایجاد کرده و ربوده شدگان را در آنجا نگهداری می کردیم که یکی از افراد ربوده شده، از خویشاوندان من بود. گروهک مذکور علاوه بر این، با هدف ارعاب مردم و سلطه بر آنها، برخی از گروگانها را می کشت.
حموش خاطرنشان کرد: گروههای مسلح منطقه، با هدف هماهنگی برای دستیابی به کمک های تسلیحاتی و مالی، در اردوگاه باب السلامه با عقاب صقر عضو فراکسیون المستقبل در پارلمان لبنان دیدار می کردند و گاهی نیز هماهنگی ها به صورت تلفنی انجام می گرفت.
حموش تأکید کرد: عقاب صقر به ما اطلاع داد که اتوبوس شهروندان لبنانی از مرز ترکیه وارد سوریه شده است و از طریق منطقه اعزاز در حال حرکت به سوی حلب است. وی از ما خواست تا این اتوبوس را برباییم. ما نیز آن را ربوده و سپس زنان را آزاد کرده و مردان را به عنوان گروگان نگه داشتیم.
این تروریست اظهار داشت: دادیخی فرمانده گروه، در ابتدا آنها را در منزل شخصی اش نگهداری کرد و سپس آنها را به منطقه الکروم در هفت کیلومتری مرز با ترکیه منتقل کردیم و پس از آن هیچ گونه خبری از آنها به ما نرسید.
حموش افزود: دادیخی به علت زخمی شدن در عملیات اطراف فرودگاه "منغ" به ترکیه منتقل و در آنجا کشته شد. البته بعدها شنیدیم که دستگاه اطلاعاتی ترکیه با هدف جلوگیری از افشای محل نگهداری لبنانی های ربوده شده در اعزاز اقدام به کشتن وی نمود.
وی خاطرنشان کرد: به دنبال کشته شدن دادیخی، در میان گروهک وی اختلافاتی به وجود آمد و "سمیر عموری"، معاون وی به همراه فرد دیگری به نام "سمعو صالو"، که قبلا معلم شیمی بود، رهبری این گروهک را به عهده گرفتند. اما پس از مدتی میان ما اختلاف بروز کرد. علاوه بر این یکی دیگر از اعضای گروه به نام "محمد الشش" تصمیم گرفت گروهک دیگری را به نام "گردان شهید عمار" تشکیل دهد.
حموش ادامه داد: او از ما خواست به افراد مسلح در منطقه "قصیر" در حومه "حمص" کمک کنیم. به همین دلیل، گروهی از ما رهسپار منطقه "البویضه" شرقی شدیم. از میان اعضای این گروه، فقط پنج نفر را می شناختم. همچنین گروههایی از "گردان توحید" نیز عازم قصیر شدند. زمانی که ما به این منطقه رسیدیم بی درنگ چهار تن از افراد گروهک ما کشته شدند. علاوه بر این شمار زیادی از افراد مسلح به ویژه اعضای گردان توحید به قتل رسیدند. در آن هنگام پا به فرار گذاشتم.
وی تأکید کرد: به دنبال کنترل ارتش سوریه بر منطقه "شیخ سعید"، روحیه افراد مسلح کاملا در هم شکسته است و پس از تصرف قصیر و روستای "ضهره عبد ربه" نزدیک حلب، این وضعیت تشدید شده است. زیرا این امر باعث قطع کمک ها از حومه حلب به داخل این شهر شده است.
حضور تروریست های خارجی در عملیات قصیر
حموش اذعان کرد: افراد مسلحی از افغانستان، چچن، مصر، لیبی، تونس و سایر کشورها همراه ما بودند. از جمله افرادی که همراه ما در این گروه اعزامی بودند می توانم به "ابراهیم قراجه" از اعضای گروهک "احرار الشام"، "محمد عموری" از "توفان شمال" و "هادی سمعو صالو" اشاره کنم، که دو نفر از آنها در اطراف فرودگاه "منغ" کشته شدند.
فروش اعضای بدن کشته ها برای خرید سلاح
این تروریست دستگیر شده همچنین اعتراف کرد: همه زخمی هایی که به ترکیه ارسال می شوند و در آنجا می میرند، اعضای بدنشان به سرقت می رود و با پول حاصل از فروش این اعضا، سلاح خریداری می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها