روزنامه انگلیسی: مخالفان، شهروندان سوری را می کشند

روزنامه انگلیسی: مخالفان، شهروندان سوری را می کشند
يکشنبه 2 تير 1392 - 11:28

با وجود ادعای مخالفان مسلح و حامیان آنان مبنی بر جنگ با نظام و ارتش سوریه، یک روزنامه نگار انگلیسی اذعان کرد که این مخالفان شهروندان را با گلوله های خمپاره هدف قرار مي دهند.

به گزارش روز یکشنبه پايگاه خبری شبكه العالم "پاتريك كوبرن" خبرنگار روزنامه اينديپندنت گفت: "غسان الخولی" هفته گذشته در حالی كه ماموريت نگهبانی از دروازه قديمی دمشق را به عهده داشت ، با خمپاره كشته شد.

كوبرن تأکید کرد: غسان الخولی یک شهروند مسيحی بود ولی درد و رنج او با بسياری از سوری های ديگری كه در اين جنگ سرگردان شدند، تفاوت چندانی نداشت.

كوبرن افزود: "نور السابك" بيوه غسان الخولی می گويد وی دو سال پيش يعنی با آغاز درگيری در سوريه كارمند بود اما زمانی كه مخالفان وارد اين منطقه شدند همه چيز به پايان رسيد و آنها كنترل برخی مناطق دمشق را به دست گرفتند و از آنجا كه او مسيحی بود جرات نداشت به آنجا برود زیرا هر کسی که عرب سنی نباشد با خطراتی مانند مرگ، ربوده شدن و سرقت مواجه است.

غسان الخولی از اعضای کمیته های مردمی بود. (این نیروها با آغاز جنگ در سوریه به هدف حمایت از مناطق مسکونی در برابر حملات گروه های مسلح تشکیل شد).

کوبرن ادامه داد: مخالفان پی در پی مناطق قديمی دمشق را با خمپاره هدف قرار می دهند و مردم نیز برای متوقف كردن اين حملات نمي توانند كار زيادی انجام دهند؛ آنها فقط می توانستند برای جلوگيری از نفوذ عناصر مسلح از دروازه قديمی دفاع كنند و از آنجا كه سن برخی از داوطلبان نسبتا بالا است (به دلیل شناختن هم محلی ها) می توانند غريبه ها را شناسايی و از ورود آنها به منطقه از طريق ورودی شرقی جلوگيری كنند.

کوبرن تأکید کرد: با وجود حوادثی كه در سوريه رخ می دهد ، شمار مسلمانانی كه در مراسم عزاداری غسان الخولی شركت كردند بيشتر از مسيحيان بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها