چرا شیخ تکفیری، العربیه را "صهیونیستی" نامید؟

چرا شیخ تکفیری، العربیه را
يکشنبه 2 تير 1392 - 21:49

شیخ تکفیری دوره‌گرد که با هدف جمع آوری کمک برای تروریست های حاضر در سوریه عازم انگلستان شده بود، با "صهیونیستی" خواندن شبکه سعودی العربیه، خبر منتشر شده در این شبکه مبنی بر ضرب و جرح خود در لندن را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، برخي رسانه هاي عربي از جمله شبکه سعودی العربیه، در روزهای اخیر اعلام كرده بودند كه محمد العريفي شامگاه جمعه در لندن توسط دو جوان عراقي مورد ضرب و جرح قرار گرفته است.

كاربران شبكه اجتماعي توئيتر نيز تصويري از او در بيمارستان منتشر كردند كه بعداً مشخص شد آن عكس مربوط به چند سال قبل است.

اما تعدادي از سايت هاي خبري از قول شیخ تکفیری سعودي نوشتند كه مورد حمله هيچ كس قرار نگرفته است. وی همچنین در مصاحبه اي در آلمان اظهار داشت كه مورد هيچ گونه اذيت و آزاري از سوي هيچ كس واقع نشده و افزود: سفرم به انگليس بسيار موفقيت آميز بود، هرچند مقامات انگليس مانع از آن شدند كه بعد از سخنراني در مركز اسلامي لندن، كمك هاي نقدی براي "ملت سوريه" جمع آوري کنم.

در همين راستا روزنامه كويتي الوطن نوشت: العريفي به اظهارات العربيه عليه خود نيز پاسخ داد و گفت: "العربيه، شبكه اي صهيونيستي است كه كسي به آن اهميت نمي دهد". اين سخنان وي با تكبير حاضران همراه شد.

شبكه العربيه که یکی از دو منبع اصلی دروغ پراکنی و نشر اکاذیب به نفع تروریست های حاضر در سوریه است، اخیرا با اشاره به تناقض موجود در فراخوان العريفي برای جهاد در سوريه و سفر وی به لندن، او را "عالم بي عمل" توصيف كرده بود. البته اين شبكه مستقیما نام العريفي را ذکر نکرد.

العربيه همچنین در اقدامي مشابه اعلام كرد که يكي از مخاطبان این شبكه، یک شیوخ مشهور را با سؤال خود در انفعال قرار داده و از او پرسيده كه "چرا چهار پسرش براي جهاد به سوريه نرفته اند؟"، و منظور وی، شيخ عدنان عرعور بود.

گفتني است اخيرا بعضي شیوخ تکفیری از جمله العريفي و عرعور مورد حملات شديد رسانه اي قرار گرفته اند و بسیاری از کاربران و فعالان اینترنتی آنان را به خيانت و نفاق متهم مي كنند و مورد تمسخر قرار مي دهند.

آخرين اين حملات از سوی ضاحي خلفان رئيس پليس دبي بود كه با لحنی تمسخرآمیز اعلام کرد: اگر العريفي تصميم به جهاد در سوریه بگيرد، براي انتقال او به سوريه هواپيماي شخصي آماده خواهم كرد.

العریفی همان کسی است که فتواهای عجیب وی از جمله فتوای "جهاد نکاح" مورد انتقاد شدید علما و سیاستمداران جهان عرب قرار گرفته و بارها وی را به انکار حرف های خود و پس گرفتن فتواهایش واداشته است.

پربیننده ترین خبرها