حمله خونین به کاخ ریاست جمهوری افغانستان

حمله خونین به کاخ ریاست جمهوری افغانستان
سه شنبه 4 تير 1392 - 09:26

افراد مسلح در بامداد امروز (سه‌شنبه) به کاخ ریاست جمهوری افغانستان حمله کردند که با کشته شدن همه مهاجمان این حمله به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم خبرگزاری رویترز اعلام کرد که این حمله ساعت 6:30 (به وقت محلی) در درب شرقی کاخ ریاست جمهوری افغانستان آغاز شد. گفته شده در زمان حمله، خبرنگاران برای حضور در دو کنفرانس خبری حامد کرزی و جیمز دابینز، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان شرکت در این محل حضور داشته‌اند.
هنوز به طور دقیق مشخص نشده که آیا در زمان این حمله کرزای در کاخ ریاست جمهوری افغانستان حضور داشته یا خیر.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد، طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد به یکی از امن‌ترین مناطق در کابل با حمله انتحاری حمله کرده است.
این خبرگزاری گزارش داد که به دنبال این حمله چندین انفجار در نزدیکی درب شرقی کاخ ریاست جمهوری افغانستان رخ داد.
مقامات امنیتی افغان در همین رابطه تاکید کرده‌اند که همه مهاجمان کشته شده‌اند و این واقعه خاتمه یافته است. یکی از خبرنگاران حاضر در محل نیز گفته که مهاجمان با نگهبانان کاخ و نیز نیروهای آمریکایی وابسته به سازمان سیا که در آن نزدیکی مستقر هستند، درگیر شدند.
در بیانیه طالبان آمده است که به غیر از کاخ ریاست جمهوری، ساختمان وزارت دفاع و هتل آریانا که دفتر سازمان سیا در آن واقع است را هدف قرار داده است. هنوز از تلفات احتمالی گزارشی منتشر نشده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها