تظاهرات یمنی ها مقابل سفارت آمریکا در صنعا

تظاهرات یمنی ها مقابل سفارت آمریکا در صنعا
چهارشنبه 5 تير 1392 - 17:03

صدها يمني امروز چهارشنبه مقابل سفارت آمريكا در صنعا تجمع كردند و آزادي آن دسته از هموطنان خود را كه در پايگاه هاي آمريكا در گوانتانامو و بگرام زنداني هستند، خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاري يونايتدپرس، تجمع كنندگان همچنين با بازداشت شدگان يمني كه از بيش از يك ماه قبل در زندان هاي يمن دست به اعتصاب غذا زده اند، اعلام همبستگي كردند.
شركت كنندگان در اين تجمع با ارسال نامه اي به سفارت آمريكا ضمن تاكيد بر ضرورت آزادي هر چه سريعتر اسراي يمني كه برخي از آنها از ۱۱ سال قبل در زندان هاي آمريكا به سر مي برند، تعطيلي زندان هاي گوانتانامو در افغانستان و بگرام در كوبا را خواستار شدند.
معترضان تصريح كردند كه كاهش نفرت و انزجار مردم يمن از سياست هاي آمريكا صرفا با آزادي هموطنانشان و تعطيلي زندان هاي ياد شده ممكن مي شود.
براساس اين گزارش، هم اكنون ۱۶۶ نفر در زندان گونتانامو به سر مي برند كه ۹۸ تن آنها يمني هستند.
اغلب افراد انتقال داده شده به گوانتانامو، در جريان طرح آمريكايي به اصطلاح مبارزه با تروريسم بازداشت شدند و برخي از آنها بيش از ۱۰ سال است كه زنداني هستند.

دولت یمن به ارتش آمریکا اجازه داده است که در هر نقطه یمن که می خواهد عملیات نظامی انجام دهد و این مساله باعث اعتراض گسترده مردم این کشور شده است. پیش از این نیز اعلام شد که آمریکا شمار نیروهای نظامی خود در یمن را افزایش داده و تجهیزات بیشتری نیز وارد این کشور کرده و در مناطق مهم یمن متسقر کرده است.

آمریکا از جمله مخالفان سرسخت انقلاب مردم یمن بود و به همراه کشورهای مرتجع عربی تلاش بسیاری کرد تا این انقلاب را منحرف کند که در این مساله نیز توفیق یافت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها