درخواست مردم صعده برای سرنگونی رژیم حاکم یمن

درخواست مردم صعده برای سرنگونی رژیم حاکم یمن
شنبه 1 تير 1392 - 13:41

العالم، صعده - ساکنان استان صعده در شمال یمن با برگزاری تظاهرات گسترده سرنگونی رژیم حاکم و انحلال دستگاه امنیتی را خواستار شدند.

یکی از رهبران جوانان معترض در تظاهرات صعده به خبرنگار العالم گفت: هدف از برگزاری این تظاهرات درخواست برای محاکمه قاتلان مردم یمن و سرنگونی دولت موسوم به "وفاق ملی" است.
وی رژیم حاکم را به وابستگی به آمریکا و رژیم صهیونیستی متهم کرد و اظهار داشت: تظاهرکنندگان با صدور بیانیه ای تاکید کردند دستگاه امنیت ملی یمن هیچ اقدامی برای امنیت کشور نمی کند، بلکه ابزاری در دستان آمریکا است و رئیس جمهور باید بر اساس خواست مردم آن را منحل کند.
تظاهرکنندگان همچنین حضور تفنگداران دریایی ارتش آمریکا در یمن را که نشانگر نیت آمریکا برای اشغال یمن است، محکوم کردند.
"حسین علی ساری" یکی از رهبران انقلاب مردمی یمن در جمع تظاهرکنندگان گفت: این دستگاه مزدور و ترسو هیچ ارتباطی با امنیت کشور ندارد و فقط از آمریکا برای کشتار مردم دستور می گیرد.
حوثی های شرکت کننده در این تظاهرات نیز تاکید کردند که انفجار اخیر صعده، توطئه ای آمریکایی برای هدف قرار دادن ثبات منطقه و ایجاد اختلاف است.

یکی از رهبران جنبش حوثی انصار الله نیز در جمع تظاهرکنندگان، تأکید کرد: آمریکا تلاش می کند در این منطقه انفجارهایی را انجام دهد تا ادعا کند که به عمق استان صعده نفوذ کرده اما ما به آنها می گوییم حتی اگر صدها نفر از ما را بکشید ، تلاشهایتان با  شکست روبرو خواهد شد.

خبرنگار العالم تأکید کرد، انفجار انتحاری که منطقه صعده را تکان داد و 13 کشته و بیش از صد زخمی بر جای گذاشت، نتوانست مردم این کشور را از ادامه راه انقلاب منصرف کند، بلکه بر اصرار و ایستادگی آنان برای منحل کردن دستگاه امنیت ملی و سرنگون کردن دولت افزود.

19:45.21

 

پربیننده ترین خبرها