مرسی برای تبرئه خود، امشب سخنرانی می کند

مرسی برای تبرئه خود، امشب سخنرانی می کند
چهارشنبه 5 تير 1392 - 21:43

"محمد مرسی" رئیس جمهور مصر امشب برای آنچه که پرده برداشتن از توطئه هایی که برای براندازی دولت او چیده شده، می خواند از تلویزیون دولتی این کشور سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش اسلام ابوالمجد خبرنگار شبکه العالم در قاهره، نیروهای سیاسی حامی دولت مرسی، به شدت با اعلام تشکیل جبهه سرپیچی در مصر مخالفند این در حالی است که جبهه نجات و جبهه سرپیچی، بر ضرورت واگذاری اختیارات رئیس جمهور به رئیس دادگاه عالی قانون اساسی و کناره گیری محمد مرسی از ریاست جمهوری اصرار دارند و تاکید می کنند که به هر شیوه ممکن برای براندازی دولت مرسی تلاش می کنند.

بر پایه این گزارش، جبهه نجات، مردم را به تظاهرات در روز جمعه آینده فراخواند و این در حالی است که این تاریخ، روز برگزاری تظاهرات هواداران دولت مرسی در مصر است و همین مساله امکان بروز تنش شدید سیاسی در این کشور را به شدت بالا می برد، به ویژه که محل تجمع هر دو طرف نزدیک به یکدیگر خواهد بود.

خبرنگار العالم از استقرار گسترده نیروهای امنیتی و نیروهای ارتش مصر و همچنین مستقر شدن زره پوش ها و شمار زیادی از نیروهای ویژه در مناطق و اماکن حساس به ویژه کاخ اتحادیه خبر داد. از آن گذشته، شماری از نیروهای ارتش مصر با لباس شخصی در اطراف کاخ اتحادیه مستقر شده اند تا با هرگونه اقدامی برای حمله به کاخ مقابله کنند.

در این میان شمار زیادی از نیروهای ارتش، از بامداد امروز، اطراف شهرک تولیدات رسانه ای مستقر شده اند.

از سوی دیگر درخواست جبهه سرپیچی برای واگذاری اختیارات رئیس جمهور به رئیس دادگاه عالی قانون اساسی با استقبال نیروهای سیاسی مخالف مرسی و برخی از احزاب متمایل به نیروهای نظام سابق مواجه شد. این در حالی است که احزاب میانه رو و احزاب طرفدار مرسی به شدت با این درخواست به مخالفت برخاستند.

خبرنگار شبکه العالم همچنین گزارش داد که حزب الوطن السلفی، امروز، برای آشتی میان همه طرف های سیاسی در مصر فراخوان داد و در همین چارچوب، فردا، کنفرانس مطبوعاتی گسترده ای با حضور شمار زیادی از شخصیت های انقلابی تحت عنوان آشتی ملی برگزار خواهد شد.

با این حال همه این تحولات، به سخنرانی امروز مرسی وابسته است که در ساعت 21 به وقت محلی ایراد خواهد کرد. منابع آگاه به خبرنگار العالم گفتند که مرسی در این سخنرانی درباره مسائل مهمی نظیر فساد و کارشکنی ها و دشواری هایی سخن خواهد گفت که از زمان به قدرت رسیدنش در 30 ژوئن 2012 با آن مواجه بوده است. برخی دیگر از گزارش ها حاکی از آن است که مرسی درباره توطئه هایی که برای براندازی او چیده شده است، سخنرانی خواهد کرد.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها