سیاستمدار مصری: مرسی نماینده انقلاب مصر نیست

سیاستمدار مصری: مرسی نماینده انقلاب مصر نیست
پنج‌شنبه 6 تير 1392 - 16:24

بینانگذار جریان مردمی و عضو جبهه نجات مصر گفت: محمد مرسی دیگر نماینده انقلاب مردم مصر نیست و باعث بروز شکاف و تفرقه در کشور شده است.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم "حمدین صباحی" اظهار داشت: مرسی نه تنها نماینده انقلاب مصر نیست بلکه به مانعی بر سر راه تکامل آن تبدیل شده است زیرا منافع گروه خود را به منافع ملی ترجیح می دهد.

صباحی در گفت و گو با روزنامه "الحیات" تاکید کرد که سی ام ژوئن روز نمایش اراده های متناقض در مصر خواهد  بود. زیرا از یک طرف انقلابیون معتقدند که  مرسی دیگر نماینده انقلاب نیست بلکه مانعی بر سر راه تحقق اهداف آن است و از طرف دیگر هوداران وی خواهان انتخابات ریاست جمهوری زود هنگام و برگزاری همه پرسی درباره ماندن و یا جاگزین کردن شخص دیگری به جای مرسی هستند.
صباحی تأکید کرد که در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر شرکت نکرده زیرا اگر شرکت می کرد ناچار بود به مرسی رای دهد و البته کسی که به مرسی رای داده نباید سرزنش شود زیرا این رأی به معنی اعتماد به وی نبوده بلکه به این علت بوده است که مردم نمی خواستند نظام سابق مصر با یکی از عوامل خود دوباره تکرار شود.

وی خاطرنشان کرد: در سایه حضور حاکمیت مرسی و هوادارانش، مصر به سه جریان : انقلاب، اخوان و نظام سابق تقسیم شده است.
حمدین صباحی با بیان این که اخوان از روی عمد عدالت در دادرسی را محقق نکرده اند گفت: باید پرونده تعقیب بازماندگان نظام سابق را مختومه اعلام  کنیم زیرا من با واژه بازماندگانی که باید تحت تعقیب قرار گیرند، مخالفم چرا که از این واژه درست استفاده نمی شود و افراد مختلف با رویکردی یکسان در این زمینه   تحت تعقیب قرار می گیرند.
حمدین صباحتی اظهار داشت: حزب ملی مصر حدود 3 میلیون عضو داشت و در صورتی که محاکمه هایی عادلانه در حق نخبگان عرصه مال و قدرت در زمان مبارک اجرا کنیم، این امر شامل بیش از سه هزار نفر نخواهد شد زیرا بسیاری از افراد تنها برای سهولت در امر دست یابی به منافع زندگی یا دفع شر از خود وارد این حزب شدند، حال آیا وضعیت این افراد مانند کسانی است که ثروت واموال عمومی را چپاول کردند و دست به فساد اقتصادی و سیاسی در کشور زدند؟  .. خیر چنین چیزی درست نیست.

حمدین صباحی پیش بینی کرد که در سایه حکومت اخوان المسلمین وارد زندان شود زیرا به دموکراسی و احترام دولت اخوان برای مخالفان وحقوق بشر هیچ اعتمادی ندارد.

وی خاطرنشان کرد که خانواده اش در زمان حکومت مرسی از سوی سلفی های نزدیک به رئیس جمهور تهدید شده اند  و این تهدیدات همچنان به قوت خود باقی است این افراد از طریق شبکه های اجتماعی تهدید می کنند  کسانی را که مخالف حکومت اسلامی می دانند، از سر راه بر می دارند.

صباحی، ایجاد شکاف در جامعه و عرصه سیاسی مصر، ترجیح دادن منافع و برنامه های اخوان به منافع کشور و بی توجهی به کامل به شعارهای انقلاب و نیز تلاش نکردن برای اجرای اهداف انقلاب در زمنیه دموکراسی  و عدالت اجتماعی را برخی از اشتباهات مهم مرسی برشمرد.

 

 

 

 

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها