نخست وزیر سابق قطر در لندن منزوی می‌شود

نخست وزیر سابق قطر در لندن منزوی می‌شود
پنج‌شنبه 6 تير 1392 - 17:26

نخست وزیر سابق قطر که مالک گرانترین آپارتمان در انگلیس است، احتمالا پس از برکناری از سمت خود در یکی از مکانهایی که قبلا در لندن پیش بینی کرده زندگی خواهد کرد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، تیمی از کارگران در منطقه "بلگراویا" در مرکز پایتخت انگلیس در حال نوسازی خانه‌ای مجلل و بزرگ هستند که نخست وزیر سابق قطر آن را خریداری کرده است.
وی این خانه بزرگ را درحالی خریده که مالک گرانترین آپارتمان در انگلیس است. این آپارتمان مقابل "هایدپارک کورنر" قرار دارد. وی همچنین خانه ای بزرگ و مجلل را در منطقه مرفه نشین "مای فیر" در لندن خریداری کرده است.
"میدل ایست آنلاین" تأکید کرد منابع سیاسی پیش بینی کرده اند که "حمد بن جاسم" لندن را برای زندگی جدید خود به عنوان یک شهروند عادی در نظر گرفته است چرا که وی چندین خانه و آپارتمان در این شهر خریداری کرده و علاقه خاصی به آب و هوای این شهر دارد.
این منابع همچنین تأکید کردند، حمد که تا دیروز پرونده های سیاسی و سرمایه گذاری قطر را در دست داشت، از زندگی در منزلش در منطقه "مای فیر" اجتناب کرده چرا که نزدیک منزل "تمیم بن حمد" امیر جدید قطر و مادرش "موزه" قرار دارد.
نخست وزیر سابق قطر "موزه" را یکی از دلایل برکناری خود از پست مهمش می داند.
علاوه بر این به دلیل خریداری کاخی در نیویورک با همه لوازم آن به قیمت 35 میلیون دلار، این منابع پیش بینی کرده اند که ممکن است حمد بن جاسم نیویورک را نیز به عنوان یکی از گزینه های خود برای اقامت انتخاب کند.
روزنامه انگلیسی تایمز به نقل از یک منبع دیپلماتیک تأکید کرد، نخست وزیر سابق قطر اکنون همه تلاش خود را برای زندگی در لندن به عنوان یک شهروند عادی به کار گرفته است.

"تمیم بن حمد" سه شنبه گذشته به عنوان امیر جدید قطر زمام امور این کشور کوچک را از پدر بیمارش به دست گرفت و این تغییر در راس هرم قدرت، بدون شک تغییر در سیاست‌های کلی و همچنین افرادی که این سیاست‌ها را باید اجرا کنند، در پی خواهد داشت.

تمیم امروز فرمان تشکیل دولت جدید به نخست وزیری " عبدالله بن ناصر آل ثانی " را صادرکرد.

شیخ عبدالله جایگزین " شیخ حمد بن جاسم آل ثانی " شد  که به مدت 18 سال به عنوان نخست وزیر و وزیر امورخارجه از نفوذ بالایی در قطر برخوردار بود.

پربیننده ترین خبرها