فراخوان در مصر برای شرکت در اعتراضات 30 ژوئن

فراخوان در مصر برای شرکت در اعتراضات 30 ژوئن
پنج‌شنبه 6 تير 1392 - 17:55

ستاد برگزاری اعتراضات 30 ژوئن در مصر، با دعوت از مردم برای شرکت در تظاهرات خیابانی به منظور پایان دادن به استبداد اخوان المسلمین تاکید کرد که تا زمان کناره گیری "محمد مرسی" از ریاست جمهوری، به تحصن ادامه خواهد داد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "علاء عصام" از مسئولان ستاد برگزاری اعتراضات 30 ژوئن با قرائت این بیانیه در کنفرانس مطبوعاتی در مقر حزب "الوفد" تاکید کرد: تا زمانی که 6 شرط محقق نشود، نمی توان گفت که انقلاب مصر پیروز شده است. این شرط ها عبارتند از: کناره گیری مرسی و واگذاری اختیارات رئیس جمهور به رئیس دادگاه قانون اساسی، تشکیل کابینه ملی، لغو قانون اساسی اخوانی و تشکیل مجمع موسسان جهت تدوین قانون اساسی جدید، آزادی فوری همه بازداشت شدگان، انحلال مجلس شورا و بازنگری در قوانین تصویب شده در این مجلس، برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری پس از تصویب قانون اساسی جدید.
ستاد برگزاری اعتراضات 30 ژوئن، در این بیانیه بر مسالمت آمیز بودن اعتراضات و خودداری از کشیده شدن آن به خشونت تاکید کرد.
شرکت کنندگان در این تحصن کارت قرمز و پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن ها خطاب به محمد مرسی نوشته بود: " برو ". آن ها همچنین شعار می دانند که " سرنگون باد رئیس جمهوری که ریخته شدن خون مصری را روا می داند ."
پایگاه خبری الیوم السابع تأکید کرد " السید بدوی " رئیس حزب الوفد با " عمرو موسی " رئیس حزب الموتمر در حاشیه این کنفرانس مطبوعاتی، دیدار و گفت وگوی محرمانه ای داشتند.
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها