همزمان با اعطای تابعیت بحرینی به هزاران بیگانه؛

عالم بزرگ بحرین از زادگاه خود تبعید می شود

عالم بزرگ بحرین از زادگاه خود تبعید می شود
شنبه 8 تير 1392 - 19:03

پایگاه "جمعیت وفاق اسلامی"، از تصمیم رِژیم بحرین برای تبعید "آیت الله شیخ حسین نجاتی" از این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، جمعیت الوفاق، این اقدام را ظالمانه و برخلاف قوانین بین المللی و حتی قانون اساسی بحرین دانست و آن را به منزله تجاوزی آشکار به اصول اولیه حقوق بشر اعلام کرد.

این تشکل بحرینی افزود: رژیم آل خلیفه اخیرا تابعیت 31 شهروند بحرینی را سلب کرده است و این اقدام جنایتکارانه رژیم منامه، در مجامع بین المللی با محکومیت شدید  مواجه شده است.

سلب تابعیت و محروم کردن مردم بحرین، به ویژه علمای بزرگ این کشور از حق مسلم خود مبنی بر زندگی در زادگاه و وطن خویش، در حالی صورت می گیرد که رژیم ال خلیفه در سال های اخیر به منظور به هم زدن بافت و ترکیب جمعیتی بحرین، هزاران بیگانه را از کشورهای آفریقایی و آسیایی با اعطای تابعیت بحرینی، به جمع مردم بحرین افزوده است.

جمعیت الوفاق در ادامه با اعلام حمایت کامل از آیت الله شیخ حسین نجاتی، از نهادها و سازمان های بین المللی خواست این اقدام ظالمانه رژیم آل خلیفه را محکوم نماید.

این جمعیت بحرینی همچنین از گروههای مختلف مردم آن کشور خواست به طور مسالمت آمیز حمایت خودشان را از آیت الله نجاتی اعلام نمایند.

یادآور می شود دیده بان حقوق بشر بحرین در گذشته نیز اعلام کرده بود که تهدید شیخ حسین نجاتی به اخراج از بحرین، تجاوز آشکار به حقوق پیروان یک مذهب خاص و تلاش برای توهین و تحقیر اکثریت شیعه بحرین است و این نهاد، پرونده مذکور را در سطح بین الملل پیگیری خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها