بحران مصر، جنگ قدرت است

بحران مصر، جنگ قدرت است
يکشنبه 9 تير 1392 - 17:01

قاهره، العالم – عضو هیأت امنایِ جریان مردمی مصر، بحران فعلی این کشور را ناشی از نزاع بر سرِ قدرت - و نه بر سرِ مشروعیت- دانست.

" محمد سعيد إدريس " شنبه شب در مصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت: دولت فعلی مصر نتوانسته اهداف انقلاب 25 ژانویه مصر را محقق سازد و راه پیمایی 30 ژوئن با هدف قرار دادن انقلاب مصر در مسیر درست آن برگزار می شود؛ چرا که انقلاب از مسیر خود خارج شده و در درگیری های سیاسی سرگردان مانده است.

ادريس تصریح کرد: هیچ یک از اهداف انقلاب مصر، نه توسط حکومت نظامی و نه توسط دولت محمد مرسی، محقق نشده است. مردم مصر اکنون تلاش می کنند تا انقلاب را در مسیر ِدرست آن قرار دهند و دراین زمینه مردم ، تصمیم گیرنده هستند و حرف نهایی را آن ها می زنند و این مردم هستند که مشروعیت را مشخص و مسیر آن را در کشور تعیین می کنند.

عضو مجلس امنایِ جریان مردمی مصر تاکید کرد: مردم مصر امروزه مرسی را مناسب و شایسته سمت ریاست جمهوری نمی دانند و از این رو، خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری هستند.

وی تظاهرات امروز را "انقلاب" دیگری نامید و گفت: انقلاب 30 ژوئن، جلوه گر تحرک گسترده مردم مصر خواهد بود.

 ادریس همچنین از برگزاری نشست "ائمه مسلمین" که اخیراً در مصر برگزار شد، انتقاد کرد. شرکت کنندگان دراین نشست از " جهاد در سوریه " سخن گفتند، بدون اینکه به جهاد برای آزادسازی فلسطین یا منطقه سيناء از اشغال نیروهای اسرائیلی اشاره کنند.

وی با انتقاد از این نشست اظهار داشت: در این نشست که محمد مرسی رئیس جمهوری مصر در آن حضور یافت و شیعیان را مخالف نامید، همچنین نشانه هایی واقعی از خشونت و تکفیر شیعیان مشهود بود.

ادريس با اشاره به جنایتی که در استان الجیزه روی داد و به کشته شدن شیخ حسن شحاته و برخی از یاران وی منجر شد، دولت مصر را مسئول اشکال مختلف خشونت ها دراین کشور معرفی کرد.

29-22:40

پربیننده ترین خبرها