تشدید خشونت ها یک روز قبل از تظاهرات مخالفان مرسی

تشدید خشونت ها یک روز قبل از تظاهرات مخالفان مرسی
شنبه 8 تير 1392 - 15:02

العالم، قاهره - در حالی که تنها یک روز به برگزاری تظاهرات مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور مصر در قاهره باقی مانده است، اتفاقات دو روز اخیر در مصر نگرانی های فراوانی را ایجاد کرده است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در جریان درگیری دیروز میان هواداران و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور مصر 3 نفر از جمله یک آمریکایی کشته و بیش از 130 نفر زخمی شدند؛ بدین ترتیب شمار تلفات 2 روز اخیر در مصر به 7 کشته و بیش از 500 زخمی رسیده است.

یک کارشناس سیاسی مصری پیش بینی کرد در صورت ادامه بحران و تشدید خشونت ها بین جریان اسلامگرای حاکم و مخالفان، ارتش وارد صحنه خواهد شد.

"احمد مهران" مدیر مرکز مطالعات سیاسی و حقوقی قاهره به شبکه خبری العالم گفت: رویدادهای 2 روز اخیر نمونه کوچکی از اتفاقاتی است که ممکن است در روز 30 ژوئن روی دهد، زیرا 2 طرف همه توان و امکانات خود را به کار گرفته اند.

وی تاکید کرد: در یک سو گروهی قرار دارند که به دنبال براندازی نظام هستند، زیرا معتقدند مرسی نتوانسته است آرزوها و چشمداشت های انقلاب را محقق سازد و مطالبات مردم مصر را برآورده کند و به سبب این کوتاهی، نظام را مستحق تغییر می دانند. در سوی دیگر، محافظه کارانی هستند که به دنبال حفظ مشروعیت قانونی خود هستند و بر این باورند که نظام حاکم، فرصت کامل و لازم برای ارائه راه حل و برداشتن گام های مثبت و بهبود وضع معیشتی و سیاسی و اجتماعی مردم در مصر را نداشته است و این فرصت باید به نظام داده شود.

مهران هر دو طرف را مسئول حوادث اخیر دانست و از آنها خواست مسئولانه رفتار کند.

وی همچنین مخالفان را به تحریک مردم به خشونت متهم کرد و گفت: یک جریان سوم نیز وجود دارد که ممکن است خیلی ها از آن بی اطلاع باشند. این جریان از هرج و مرج سود می برد و هدفش ضربه زدن به کشور و ملت است.

مهران با اشاره به اظهارات السیسی فرمانده ارتش، افزود: ارتش از مردم و نهادهای دولتی بر اساس قانون اساسی دفاع خواهد کرد و از بروز جنگ داخلی جلوگیری می کند.

28-23:40
 

پربیننده ترین خبرها