مهلت یک روزه مخالفان به مرسی برای کناره گیری

مهلت یک روزه مخالفان به مرسی برای کناره گیری
دوشنبه 10 تير 1392 - 13:02

جنبش "نافرمانی" در مصر به محمد مرسی رئیس جمهور این کشور تا عصر سه شنبه مهلت داد تا از قدرت کناره گیری کند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جنبش "تمرد" (نافرمانی) مصر که با هدف وادار کردن "محمد مرسی" به کناره گیری از ریاست جمهوری تشکیل شده به وی تا عصر سه شنبه مهلت داد تا از قدرت کناره گیری کند زیرا در غیر این صورت در مصر نافرمانی مدنی اعلام خواهد شد.
این جنبش در بیانیه ای اعلام کرد: به "محمد محمد مرسی عیسی العیاط" تا ساعت پنج عصر سه شنبه دوم ژوئیه مهلت داده می شود تا از قدرت کناره گیری کند تا نهادهای قانونی مصر بتوانند خود را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام آماده کنند. در غیر این صورت، زمان مذکور به منزله آغاز فراخوان برای نافرمانی مدنی فراگیر و اجرای خواسته های مردم مصر تلقی خواهد شد.
جنبش "نافرمانی" که به همراه "جبهه نجات ملی" از اصلی ترین برگزارکنندگان تظاهرات ضد دولتی در اولین سالگرد روی کار آمدن محمد مرسی، رئیس جمهور مصر است اعلام کرده که بیش از 22 میلیون امضا برای درخواست کناره گیری مرسی جمع آوری کرده است.
جنبش "نافرمانی" در این بیانیه از ارتش، پلیس و دستگاه قضایی مصر، خواسته است از تظاهرکنندگان حمایت کنند.
این جنبش همچنین با اعلام مخالفت با فراخوان های مرسی برای گفت وگو تأکید کرد که دیگر امکان پذیرش هیچ گونه راه حل میانه یا جایگزینی برای پایان مسالمت آمیز حکومت اخوان المسملین و فراخوان برای برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری وجود ندارد.
شمار قابل توجهی از معترضان مصری دیروز 30 ژوئن در اولین سالگرد روی کار آمدن مرسی در اعتراض به عملکرد وی تظاهرات گسترده ای در سراسر این کشور برگزار کردند. در جریان درگیری مخالفان و هواداران مرسی هفت نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها