انتقاد وزیر سوری از سیاست‌های مصر و تركيه

انتقاد وزیر سوری از سیاست‌های مصر و تركيه
دوشنبه 10 تير 1392 - 16:55

وزیر اطلاع رسانی سوریه با انتقاد از شیوه حکومت اخوان المسلمین در مصر و ترکیه، اعلام کرد که چنین حکومت هایی با شکست مواجه شده اند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، عمران الزعبی در مراسم گرامیداشت پنجاهمین سالگرد انتشار روزنامه دولتی الثوره اعلام کرد: توانایی اخوان المسلمین به عنوان یک سازمان سیاسی برای ارائه الگویی از حکومت شکست خورده است.

وی با انتقاد از حزب توسعه و عدالت ترکیه - که سوریه آن را یک حزب اخوانی می داند- خاطرنشان کرد: الگوی حزب حاکم ترکیه برای رهبری این کشور که از تاریخچه فرهنگی، اجتماعی ، سیاسی و حکومت ائتلافی برخوردار است، مناسب نیست.

الزعبی همچنین از شیوه رهبری اخوان المسلمین در مصر انتقاد کرد و گفت: حکومت محمد مرسی رئیس جمهور مصر که یک سال است قدرت را در اختیار گرفته، به دلیل عملکرد نامناسب خود اعتبار این کشور را از بین برده است.

وی افزود: اخوان المسلمین بدترین الگوی حکومت را در کشورهای تحت نفوذ ارائه کرده است.

ترکیه و مصر شاهد اعتراض های گسترده علیه حکومت اخوان المسلمین در این کشورها هستند و از سویی این دو کشور به عنوان متحدان مخالفان در سوریه به شمار می آیند به طوری که رییس جمهور مصر ماه گذشته قطع روابط دیپلماتیک با دمشق را اعلام کرد و جهاد مقدس را در سوریه خواستار شد و ترکیه نیز همواره با ارسال سلاح و آموزش گروه های مسلح به جنگ با نظام سوریه رفته است .
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها