مخالف مرسی، دختر نوزادش را "تمرد" نامید

مخالف مرسی، دختر نوزادش را
دوشنبه 10 تير 1392 - 20:45

"تمرد" (نافرماني) ديگر فقط نام تحرك مردمي مخالف محمد مرسي رييس جمهور مصر نيست. این واژه پس از آن كه زن و شوهر مصري دختر نوزاد خود را "تمرد" ناميدند، معناي ديگري يافته است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبكه العالم، يك زن و شوهر مصري نام دختر خود را كه صبح روز سي ام ژوئن سال 2013 (9 تیر ماه) در يك بيمارستان "صحرایی" در ميدان التحرير به دنيا آمد، "تمرد" ناميدند؛ روزي كه به گفته بسياري از مصري ها یک روز تاريخي است، چرا كه جمع عظيمي از مخالفان سياست رييس جمهور مصر با حضور در خيابانها، خواهان بركناري وي از قدرت شدند.

اين نخستين بار نيست كه مسايل سياسي با مسايل اجتماعي در مصر بويژه در برهه اخير، باهم در آميخته مي شود. چرا كه پيشتر احمد ابوخليل بنيانگذار جنبش "انقلابيون آزاد" در 14 ژانويه 2012 (دوران انقلاب مصر) مراسم ازدواج خود را در ميدان "طلعت حرب" در قاهره برگزار كرد و عروس لباسي با رنگهاي پرچم مصر با عباراتي در مخالفت با حكومت ارتش به تن كرد.

حضور صدها تظاهركننده و فعال مصري مخالف حسنی مبارک و ارتش رژیم وی، آن مراسم ازدواج را به تظاهراتي اعتراض آميز بدل كرد كه شركت كنندگان مواضع و خواسته هاي خود را در آن مطرح كردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها