واکنش وزارت دفاع آمریکا به بیانیه ارتش مصر

واکنش وزارت دفاع آمریکا به بیانیه ارتش مصر
سه شنبه 11 تير 1392 - 07:54

به دنبال صدور بيانيه ارتش مصر كه به رهبران سياسي آن كشور براي حل اختلاف هاي خود و نجات مصر از بحران مهلتي ۲۴ ساعته داده است، جورج ليتل، سخنگوي پنتاگون گفت كه درباره اين بيانيه پيش داوري نكرده و پنتاگون تحولات مصر را به دقت زير نظر دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سخنگوي پنتاگون كه روز دوشنبه با خبرنگاران سخن مي گفت، اظهار داشت همانگونه كه رييس جمهور آمريكا اعلام كرد ما از روند دمكراسي در مصر پشتيباني مي كنيم و اين روند نيازمند راه حلي ميانه از سوي همه گروه هاي مصري است.
دولت آمريكا مدعي است كه از روند انتقال دمكراتيك قدرت در كشورهاي عربي مانند مصر دفاع كرده و با دخالت نظاميان در سياست مخالف مي باشد.
بيانيه ارتش مصر روز دوشنبه پس از چند روز راهپيمايي در مصر و درگيري ميان طرفداران و مخالفان محمد مرسي رييس جمهور آن كشور منتشر شد.
در بيانيه ارتش مصر تاكيد شده است كه نظاميان آن كشور به دنبال كودتا نبوده و تنها مي‌خواهند به وظيفه ملي خود براي حمايت از كيان كشور عمل كنند.
طي روزهاي گذشته اكثر خيابان‌هاي مصر به زورآزمايي خياباني بين مخالفان و موافقان دولت محمد مرسي تبديل شده است.
برخي از چهره‌هاي سرشناس در مصر از جمله محمد البرادعي از مرسي خواسته‌اند كه هر چه سريعتر مقدمات انتخابات زودتر از موعد قانوني را فراهم كند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها