اخوان المسلمین دست به دامان آمریکا شد

اخوان المسلمین دست به دامان آمریکا شد
سه شنبه 11 تير 1392 - 12:39

محمد مرسی، رییس جمهور مصر، و طرفداران اخوانی اش به دنبال آن هستند که باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، را وادار کنند تا از رئیس جمهور مصر حمایت کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آمریکا مرسی را که در انتخابات دموکراتیک برگزیده شده است، رئیس جمهور مصر می داند، اما از او حمایت نمی کند و خواهان کناره گیری او هم نیست.
به نظر می رسد واشنگتن شورای نظامی مصر را ضامن مرحله انتقالی می داند به ویژه که ارتش مصر روابط نزدیک با آمریکا دارد و در شرایط کنونی که محمد کامل عمرو، وزیر خارجه مصر، استعفا کرده است، کانال های ارتباطات دیپلماتیک با مصر با مشکل مواجه شده است.
در عین حال آنچه بیشتر خودنمایی می کند، آن است که آمریکا خواهان خشونت و آشوب در مصر نیست و به همین دلیل در مورد چگونگی خروج از بن بست کنونی در مصر با احتیاط عمل می کند.
به دنبال تظاهرات میلیونی مردم مصر علیه رییس جمهور اخوانی این کشور، رهبران جنبش اخوان المسلمین به تناقض گویی افتاده اند؛ آنها از یک سو می گویند مصر شاهد اجرای توطئه آمریکایی است، اما از سوی دیگر به ارتش هشدار می دهند که اگر در امور سیاسی دخالت کند، آمریکا کمک های خود را به ارتش قطع خواهد کرد.

رهبران اخوان المسلمین درحالی تظاهرات میلیونی مخالفان را توطئه ای آمریکایی می نامند که مردم مصر از سخنان پترسون سفیر آمریکا در قاهره به خاطر دفاع از رابطه واشنگتن با اخوان المسلمین و دعوتش از ارتش مصر برای مداخله نکردن در امور سیاسی خشمگین هستند وسفیر آمریکا را به دخالت در امور داخلی کشورشان متهم کردند.

به نظر می رسد که جنبش اخوان المسلمین تلاش می کند به هر ترتیب که شده نظر آمریکا را جلب نماید و واشنگتن را حامی محمد مرسی جلوه دهد تا به این ترتیب سکولارهای اخوانی بتوانند همچنان در قدرت باقی بمانند!

در همین رابطه تماس امروز صبح محمد مرسی با باراک اوباما نشان از آن دارد که کاخ سفید نفوذ بسیاری بر اخوانی های مصر دارد و به خوبی می تواند آنها را جابجا کند، مساله ای که مرسی و دارالارشاد به خوبی از آن آگاه هستند و مردم مصر نیز خیلی زود این نکته را دریافتند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها