وزارت كشور مصر از بيانيه ارتش در دفاع از مردم حمايت كرد

وزارت كشور مصر از بيانيه ارتش در دفاع از مردم حمايت كرد
سه شنبه 11 تير 1392 - 10:05

وزارت کشور مصر حمایت کامل خود را از بیانیه ارتش درباره حوادث اخیر این کشور و دفاع از مردم اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت کشور مصر اعلام کرد در این مرحله حساس برای حراست از امنیت ملی و منافع عالی کشور از بیانیه ارتش حمایت می کند.
این وزارتخانه با صدور بیانیه ای افزود:" با اعتقاد به نقش ملی پلیس در این مرحله حساس کشور ، پلیس اعلام می کند که هرگز از حمایت مردمی که برای ابراز عقیده و با روش مسالمت آمیز و پند آموز برای جهان به خیابان ها سرازیر شده اند شانه خالی نکرده و نمی کند".
در این بیانیه بار دیگر بر التزام پلیس به ماموریت اساسی یعنی حمایت از شهروندان و تاسیسات حیاتی کشور و تضمین حمایت افراد حاضر در تظاهرات تاکید شد و آمده است:" پلیس متعلق به مردم است در نتیجه در بی طرفی کامل ماموریت و وظیفه خود را انجام خواهد داد."
دیروز (دوشنبه 10تیرماه) ارتش در بیانیه ای که در تلویزیون رسمی کشور پخش شد به همه گروه ها و مقامات کشور 48 ساعت مهلت داد تا برای خروج از شرایط کنونی کشور راهکاری جامع و به دور از حذف گروه یا گروه های خاص را آماده کنند.

پيشنهاد دیرهنگام مرسي براي همه پرسي
رئیس حزب مخالف "غد الثوره" مصر پیشنهاد ریاست جمهوری این کشور برای برگزاری همه پرسی درباره باقی ماندن محمد مرسی در قدرت را دیرهنگام توصیف کرد.
ایمن نور افزود: بیانیه ارتش مصر هشدار و خطاب به ریاست جمهوری بود. این بیانیه در واقع برای ریاست جمهوری مصر ضرب الاجل تعیین کرد.
نور گفت: ریاست جمهوری مصر باید تصمیم منطقی و ملی گرایانه ای را در شرایط دشوار کنونی برای جلوگیری از برخورد و خونریزی در کشور اتخاذ کند.
وی خاطر نشان کرد: پس از همه پرسی مردمی که روز یکشنبه در خیابانها و میدانهای مصر انجام شد، ایده برگزاری همه پرسی در مورد باقی ماندن محمد مرسی در قدرت دیرهنگام است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها