استعفای سخنگویان رییس جمهور و نخست وزیر مصر

استعفای سخنگویان رییس جمهور و نخست وزیر مصر
سه شنبه 11 تير 1392 - 17:26

منابع خبری از استعفای سخنگویان نهاد ریاست جمهوری و نخست وزیری مصر خبر دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، عمر عامر و ایهاب فهمی دو سخنگوی رسمی ریاست جمهوری؛ و علا حدیدی سخنگوی نخست وزیر مصر از سمت خود استعفا کردند.

هیات پارلمانی حزب مصری الوفد (مخالف) نیز ضمن اعلام رسمی استعفای نمایندگان خود در مجلس مشورتی، تاکید کرد که این استعفا برای اعلام همبستگی با مردم مصر وحمایت از خواسته های آنان در برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری صورت گرفته است.

" صلاح الصايغ " عضو حزب الوفد و نماینده مستعفی مصری در گفتگو با خبرنگاران گفت این حزب نماینده ای را به نزد أحمد فهمي رئیس مجلس شورای مصر (اتاق دوم پارلمان مصر) فرستاده است تا استعفاهای اعضای هیات پارلمانی حزب مخالف الوعد را که تعدادشان 13 نفر است، به وی ارائه کند.

وی تصریح کرد که این استعفاها، درحمایت از خواسته های مردم مصر مبنی بر لزوم برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری صورت می گیرد.

الصایغ ضمن تمجید از بیانیه فرماندهی کل نیروهای مسلح مصر درباره حوادث کنونی مصر تاکید کرد که نیروهای مسلح مصر درراستای عمل به نقش تاریخی خود به عنوان یک موسسه ملی ، حمایت خود را از خواسته های مردم مصر اعلام کردند.

در پی تحولات کنونی در مصر، 10 نفر از نمایندگان وابسته به جریان مدنی و احزاب مخالف در مجلس مشورتی، دیروز (دوشنبه) به طور رسمی استعفای خود را از این مجلس اعلام کردند.
بدین ترتیب از مجموع 180 نماینده مجلس شورای مصر، 23 نفر از آنان استعفا کرده اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها