منصور : با اراده مردم رئیس جمهوری مصر شده ام

منصور : با اراده مردم رئیس جمهوری مصر شده ام
پنج‌شنبه 13 تير 1392 - 14:06

العالم - عدلی منصور اعلام کرد که به خواست و اراده مردم به عنوان رئیس جمهوری موقت مصر فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، عدلی محمود  منصور پس از ادای سوگند در برابر اعضای هیات عمومی دادگاه قانون اساسی و دهها تن از شخصیت های این کشور از مردم کشور به عنوان منشاء قدرت یاد کرد.

وی افزود : همه مصری ها روز سی ام ژوئن برای تاکید بر خواسته های خود به خیابان ها آمدند.

رئیس جمهوری موقت مصر برای دوره  انتقالی پس از برکناری محمد مرسی تاکید کرد که باید انتخابات واقعی ریاست جمهوری و پارلمانی در کشور برگزار شود.

منصور از نقش و تلاش های ارتش و قوه قضائیه در تحولات اخیر این کشور تقدیر کرد و افزود : دستگاه قضایی مانع نقض استقلال خود شد و نيروهاي مسلح و امنيتي مي دانند كه پشتوانه واقعي آنها مردم است.

محمد مرسی نخستین رئیس جمهوری منتخب مصر که پس از دوران حسنی مبارک به مدت یکسال قدرت را در دست داشت ، شامگاه چهارشنبه پس از پایان ضرب الاجل 48 ساعته ارتش مصر توسط نظامیان دستگیر و از قدرت برکنار شد.

ارتش مصر با صدور بیانیه ای که عبدالفتاح السیسی فرمانده ارتش ان را قرائت کرد ، حمایت خود از مردم را مورد تاکید قرارداد.

فرمانده نیروهای مسلح به عنوان قدرتمند ترین مرد نظامی مصر ، ضمن به تعلیق درآوردن قانون اساسی ، اعلام کرد که رئیس دادگاه قانون اساسی به طور موقت اداره امور کشور را بر عهده خواهد گرفت.

السیسی با حاضر شدن بر صفحه تلویزیون اعلام کرد: گروه‌های سیاسی که با فرماندهان کل نیروهای مسلح نشست برگزار کردند، درباره نقشه راه به توافق رسیدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها