تونسی‌ها "تمرد" مصر را شبیه‌سازی می‌کنند

تونسی‌ها
پنج‌شنبه 13 تير 1392 - 14:34

العالم - جنبش معارض "تمرد" (شورش) تونس به تاسی از جنبش "تمرد" مصر با هدف سرنگون کردن شورای موسسان که قانون اساسی جدید این کشور را تدوین می کند، اعلام موجودیت کرد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم " محمد بنور" هماهنگ کننده جنبش تمرد تونس درکنفرانسی مطبوعاتی گفت: جوانان تونس خط مشی جوانان مصری را دنبال می کنند زیرا از تعرض به آزادیها و وضعیت ناگوار اقتصادی  و اجتماعی رضایت ندارند.

وی افزود: ما جنبش تمرد تونس را با هدف سرنگون کردن شورای موسسان که درصدد تدوین قانونی اساسی برای برپایی یک کشور غیر دموکراتیک است، تاسیس کردیم.

جنبش معارض تمرد در مصر با آمدن به خیابانها و جمع آوری امضای بیش از 22 میلیون مصری خواهان استعفای رئیس جمهوری این کشور شد و سرانجام این درخواست با دخالت ارتش و برکناری محمد مرسی محقق شد.

در تونس جنبش نهضت اسلامی بعد از پیروزی در اولین انتخابات این کشور در سال 2011 میلادی دولت را هدایت می کند و با انتقادهای گسترده ای درخصوص سلطه بر ارکان کشور روبرو است.

هماهنگ کننده جنبش تمرد تونس گفت: این جنبش کار جمع آوری امضا را شروع کرده و تاکنون حدود 200 هزار امضا علیه حاکمان جدید تونس جمع آوری شده و درصدد برگزاری اعتراضات و تحرکات مردمی برای رسیدن به این هدف است.

درهمین حال " علی العریض " نخست وزیر تونس دوشنبه گذشته تکرار سناریوی مصر در تونس را بعید دانسته و ابراز عقیده کرد که تونسی ها بیشتر به سمت توافق حرکت می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها