تونس به دنبال سیاستی بدون خشونت

تونس  به دنبال سیاستی بدون خشونت
يکشنبه 29 ارديبهشت 1392 - 22:58

العالم، لندن - عضو شورای جنبش نهضت اسلامی تونس از تمام گروه ها خواست به منظور ایجاد فرهنگ سیاسی جدید بدون خشونت و مخالفت با قانون شکنی، گفت وگو کنند.

"جلال ورغی" در گفت وگو با شبکه خبری العالم ضمن مخالفت با به حاشیه راندن گروههای سیاسی، افزود: جنبش النهضه بر اجرای قانون برای همه تاکید دارد و به تمام جناحهای سیاسی و اجتماعی پیام می دهد که آزادی متعلق به همه است، اما باید قانون بدون هیچگونه تبعیض اجرا شود.      

عضو شورای جنبش نهضت اسلامی تونس،ادامه داد: ما با تبعیض قائل شدن در رفتار با گروه های چپگرا یا گروه های دینی تندرو مخالف هستیم، معتقدیم این روند باید تصحیح شود و قانون برای همه اعم از راستگرا، لیبرال و غیره به اجرا درآید. 

وی با انتقاد از ایجاد ناامنی توسط جریان سلفی تندروی انصار الشریعه تصریح کرد که نباید کسی از قانون و اتفاق نظر سیاسی تخطی کرده و تلاش کند نظراتش را خارج از قانون بر دیگران تحمیل نماید.   

ورغی یادآور شد: دولت تونس برای توسعه آزادی تلاش می کند، اما همزمان می کوشد قانون را درباره تمام طرفهای سیاسی موجود اجرا نماید.

پیروان گروه سلفی تندروی " انصار الشریعه " عصر امروز ( یکشنبه ) در پایتخت و شهر قیروان تونس با نیروهای امنیتی درگیر شدند؛ انصار الشریعه با وجود مخالفت دولت تونس قصد داشت تجمعی را در شهر قیروان برگزار کند که در نهایت تلاش سلفی ها برای برگزاری این تجمع به درگیری با پلیس انجامید.

در پی انقلاب تونس و سقوط رژیم زین العابدین بن علی دیکتاتور این کشور، تنش بین دولت و سلفی ها افزایش یافته است.

05-18-49

پربیننده ترین خبرها