تجمع بی‌سابقه خاخام‌های اروپا علیه "اسرائیل"

پنج‌شنبه 13 تير 1392 - 19:32

العالم، بروکسل - صدها تن از خاخام های یهودیِ ضد صهیونیست، با تجمع در مقابل مقر اتحادیه اروپا در بروکسل پایتخت بلژیک،سرکوبگری رژیم صهیونیستی علیه یهودیان غیر صهیونیست را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، خاخام های اروپایی در این تظاهرات با انتقاد از سوء استفاده رژیم صهیونیستی از آیین یهودیت برای پیشبرد اهداف توسعه طلبانه خود در فلسطین و منطقه، صهیونیسم را با تفکر نازیسم برابر دانستند.

تحت فشار لابی های صهیونیستی، هیچ رسانه ای برای پوشش خبری این تجمع که بیش از 1000 خاخام اروپایی در آن حضور یافته بودند، در مقابل اتحادیه اروپا حاضر نشد.

در این تجمع که بزرگ ترین و بی سابقه ترین تجمع اعتراضی یهودیان در کشورهای اروپایی به شمار می رود، از اتحادیه اروپا درخواست شد که آن ها را به عنوان پناهندگان سیاسی و مهاجران سرکوب شده در جنگ دینی – سیاسی بپذیرند و به نقض حقوق یهودیان به ویژه ارتودکس ها پایان دهند.

"رابی مویش استرن گولد " خاخام انگلیسی در حاشیه این تجمع به خبرنگار العالم گفت: از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها می خواهیم ما را کمک کنند تا بتوانیم دین خود را حفظ کنیم، زیرا اسرائیل از دین به عنوان سرپوشی برای اهداف خود از جمله واداشتن دانش آموزان خردسال برای پیوستن به ارتش استفاده می کند.

خاخام های یهودی معترض، در پلاکاردها و پارچه نوشته های خود، رژیم صهیونیستی را جنبشی سیاسی توصیف کردند که برای رسیدن به اهداف خود، تورات و دین یهودیت را تحریف کرده است به همین سبب از این رژیم بیزاری جستند.

"یاکوف شاپیرو" خاخام اهل آمریکا نیز به خبرنگار شبکه العالم گفت: اسرائیل، خود را دولتی یهودی می شمارد، اما این خیلی مسخره است، زیرا یهودیت نظام حکومتی نیست، بلکه تنها یک دین است.

خاخام های اروپا، رژیم صهیونیستی را رژیمی نازیست خواندند و این مساله خشم محافل و سازمان های یهودی و لابی صهیونیست را برانگیخته است.

آن ها همچنین با تاکید بر این که رژیم صهیونیستی به هیچ وجه حق ندارد به نام یهودیان و با توسل به زور و اشغال اراضی فلسطینی ها کشور تشکیل دهد، سیاست های تل آویو را در قبال فلسطین، ایران، سوریه و مقاومت محکوم کردند.

"گوتیسمن" خاخام فرانسوی در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: ما هیچ ارتباطی با رژیم صهیونیستی و سیاست های این رژیم نداریم. ملت یهود، تاریخی چند هزار ساله دارد و رژیم اسرائیل نماینده یهودی ها نیست.

خاخام های ضد صهیونیسم که به نام " الحریدیم " معروفند تاکید کردند که جامعه صهیونیستی که بر اساس نابود کردن تاریخ یهودی استوار است، در درون خود دچار گسست شده است.

بیشتر یهودیان ساکن سرزمین های اشغالی را " اشکنازی" ها تشکیل می دهند و سایر فرقه های یهودی همیشه اشکنازی ها را به تبعیض نژادی متهم می کنند.

4-02:50

پربیننده ترین خبرها