انتقاد مراجع عظام نجف اشرف از نسل‌کشی شیعیان

انتقاد مراجع عظام نجف اشرف از نسل‌کشی شیعیان
پنج‌شنبه 13 تير 1392 - 21:57

مراجع تقلید نجف اشرف، آن چه بر سر شیعیان عراق و جهان می رود را به مثابه "کشتار جمعی" دانسته، مقابله سازمان های بین المللی با این پدیده را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آیت الله محمد سعید حکیم یکی از چهار مرجع تقلید بزرگ نجف اشرف، در بیانیه ای که فرزندش علاء حکیم در بیست و چهارمین کنفرانس مبلّغان دینی در نجف اشرف قرائت کرد، اظهار داشت: شهروندان غیرنظامی پیرو اهل بیت، در سراسر جهان و به ویژه در عراق ِ زخمی، در معرض هجمه و حملات تروریستی تکفیری ها قرار دارند، به طوری که در مناطق تجمع شهری، در بازارها و عبادتگاه ها و حتی در محل کار مورد حمله قرار می گیرند و مهاجمان، حتی به کودکان و نوجوانان شیعی نیز حمله ور می شوند.

حکیم، این گونه جنایات را مصداق کشتار جمعی بر ضد شیعیان دانست و از سازمان های بین المللی خواست در برابر این توطئۀ جنایی که پیامدهای نامبارکی برای امنیت و صلح منطقه دارد، اقدام کنند.

از سوی دیگر، محمد اسحاق الفیاض دیگر مرجع تقلید نجف اشرف در بیانیه ای که توسط علی الربیعی سخنگوی ایشان در این کنفرانس قرائت شد، استقلال حوزه علمیه از دولت و احزاب و دیگر نهادها و سازمان ها را خواستار شد و بر ضرورت پرهیز از تندروی در گفتار و رفتار و در پیش گرفتن اعتدال تاکید کرد.

الفیاض همچنین از مبلغان مذهبی خواست که خود را از وابستگی به احزاب، اعم از احزاب اسلامی یا غیر اسلامی برهانند.

در این میان، آیت الله بشیر النجفی از مراجع تقلید نجف اشرف، در اظهاراتی که به نمایندگی از ایشان در کنفرانس خوانده شد، از همه مسئولان در پست های مختلف حکومتی خواست به وظایف خود در قبال ملت مظلوم عراق پایبند باشند و کمی امنیت برای مردم تامین کنند. زیرا ناامنی به حدی غیرقابل تحمل رسیده است و عامل آن، کوتاهی اکثر مسئولان است.

گفتنی است که آیت الله محمد سعید حکیم، در تاریخ 25 فوریه 2013 (اسفند 91) در نامه ای به "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد، جلوگیری از حملات ضد شیعی و محکوم کردن جنایت هایی که در کشورهای مختلف و به ویژه در عراق در حق شیعیان ارتکاب می شود را خواستار شد و از او خواست، این جنایات را در زمرۀ "جنایت علیه بشریت" تلقی کند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها