ارتش مصر به حال آماده باش درآمد

ارتش مصر به حال آماده باش درآمد
جمعه 14 تير 1392 - 15:59

ارتش مصر به حال آماده‌باش کامل درآمد و با بستن حریم هوایی این کشور به دلیل برگزاری رزمایش هوایی، در صحرای سینا وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از الیوم السابع، یک منبع آگاه امنیتی تأکید کرد که حریم هوایی بر فراز فرودگاه قاهره به دلیل برگزاری مانورهای نظامی مسدود شده است و تنها جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور اجازه پرواز دارند.
در همین حال خبرگزاری فلسطینی سما گزارش داد که گذرگاه مرزی رفح در غزه نیز بسته شده است، نیروهای مسلح مصر اعلام کردند این اقدام تنها برای یک روز اجرا خواهد شد و ارتش در صحرای بزرگ سینا حالت فوق‌العاده اعلام کرده است.
افراد مسلح شب گذشته با حمله به مراکز نظامی ارتش و پلیس مصر در شبه جزیره سینا در مرز با نوار غزه، یک سرباز را کشته و دو سرباز دیگر را زخمی کردند و درگیری‌هایی بین دو طرف روی داد.
المنار فلسطین از تبادل آتش سنگین میان دو طرف خبر داد و نوشت که ارتش مصر از توپخانه سنگین برای راندن تروریست‌ها استفاده کرده است.
پیشتر فرمانده نیروهای مسلح مصر با صدور بیانیه‌ای در آستانه تظاهرات اعتراض آمیز حامیان مرسی در میادین اصلی قاهره از افتادن در دام انتقام گیری هشدار داده بود.
سال گذشته نیز تروریست‌های مسلح که گمان می‌رود همراهی نزدیکی با جماعت اخوان المسلمین داشته باشند، بارها به نظامیان و مرزبانان مصری در صحرای سینا حمله کرده بودند. ارتش مصر بر این باور بود که این افراد از باریکه غزه وارد صحرای سینا شده و پس از حمله به نیروهای ارتش، دوباره به غزه فرار می‌کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها