عباس: راه حل تشکیل یک دولت در فلسطین را نمی پذیریم

عباس: راه حل تشکیل یک دولت در فلسطین را نمی پذیریم
جمعه 14 تير 1392 - 20:05

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز جمعه ضمن تاکید بر ضرورت آشتی میان گروه های فلسطینی، از پایبندی خود به راه حل تشکیل دو دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمود عباس امروز جمعه در جمع خبرنگاران خارجی و اعضای اتحادیه روزنامه نگاران لبنان در بیروت خاطر نشان کرد که ما راه حل تشکیل یک دولت در فلسطین را نمی پذیریم، بلکه ما موافق راه حل تشکیل دو دولت هستیم.

عباس با اشاره به توسعه شهرک های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین تشریح کرد: این یک واقعیت است که ما این شهرک سازی ها را نمی پذیریم و همه شهرک هایی که بعد از سال 1967 احداث شده اند غیرقانونی هستند و موضع قاطع و ثابت ما برای ازسرگیری مذاکرات سازش نیز مبتنی بر همین مساله خواهد بود.

وی درباره آشتی ملی میان جنبش فتح و حماس نیز عنوان کرد: جنبش حماس بخش عمده ای از مردم فلسطین است و ما دوست داریم با آنها آشتی کنیم و دوست نداریم هیچکس بیرون قرار گیرد. مردم فلسطین حول یک کلمه متحد هستند و آن مساله فلسطین است.

رييس تشكيلات خودگردان فلسطين، همچنین روز جمعه از اردوگاه پناهندگان فلسطيني در لبنان ديدار و با تقديم حلقه گل به مزار كشته شدگان اردوگاه شتيلا ياد آنها را گرامي داشت. عباس حلقه گلي را براي گراميداشت ياد كشته شدگان شتيلا در قبرستان شهداي نزديك اين اردوگاه به مزار آنها تقديم و پيش از ترك اين محل به مقصد سفارت فلسطين براي شادي روح انها دعا كرد.

لازم به ذکر است که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در طول اقامت در لبنان با میشل سلیمان، رئیس جمهور، نجیب میقاتی نخست وزیر موقت، نبیه بری رئیس پارلمان و تمام سلام نخست وزیر منتخب این کشور دیدار و گفتگو کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها