احمد جربا، سرکردۀ جدید مخالفان سوریه

احمد جربا، سرکردۀ جدید مخالفان سوریه
شنبه 15 تير 1392 - 17:01

پس از "ماراتن" طولانی گروه های مخالف سوریه در استانبول ترکیه و برگزاری جلسات متعدد در دو روز گذشته، نام احمد جربا به عنوان سرکرده جدید گروه های معارض خارج نشین موسوم به "ائتلاف ملی معارضین"، از دل اختلافات و مناقشات بسیار بیرون آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، پس از بحث ها و مناقشات عصر دیروز (جمعه)، رقابت میان احمد جربا و مصطفی الصباغ (دبیرکل فعلی ائتلاف) ادامه یافت که در نهایت احمد جربا تنها با اختلاف سه رأی برنده و به ریاست ائتلاف تعیین شد.

فاروق طیفور نماینده اخوان المسلمین سوریه نیز به عنوان نایب رئیس اول؛ و خانم سهیر الاتاسی نیز به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شد.

در این میان انس العبد نیز به عنوان دبیر کل ائتلاف و جانشین مصطفی صباغ برگزیده شد.

انتخاب جربا - که به نوعی نماینده عربستان در ائتلاف معارضین سوری به شمار می رود- و پیروزی او بر صباغ – که به قطر نزدیک است- بار دیگر از پررنگ شدن نقش عربستان در هدایت ائتلاف مخالفان سوری و به حاشیه راندن قطر حکایت دارد.

احمد الحاج علی کارشناس سوری در مصاحبه با العالم اظهار داشت: مخالفان بر سر تصاحب قدرت و منصب با یکدیگر درجدل و رقابت هستند؛ همچنین پیروزی های ارتش سوریه و عقب نشینی تروریست های مجهز به انواع تسلیحات نیز باعث بروز اختلافات در ائتلاف خارج نشین شده است و مردم سوریه هم آشکارا مخالفت خود با تروریست ها و جنایتکاران را اعلام کرده اند.

این کارشناس سوری تصریح کرد: تحولات مصر نیز ضربه سنگینی به ائتلاف مخالفان سوری خارج نشین وارد کرد و همچنین کشورهای حامی این ائتلاف هم با یکدیگر اختلاف دارند به عنوان مثال ترکیه و قطر از جناحی خاص در ائتلاف مزبور حمایت می کنند و عربستان نیز از حامی جناحی دیگر است که این امر برتشدید اختلافات اعضای ائتلاف افزوده است.

پربیننده ترین خبرها