اعتراض شخصیتهای مصری به اقدام غرب ضد العالم

يکشنبه 16 تير 1392 - 13:43

قاهره (العالم) ـ شخصیتهای مصری اقدام کشورهای غربی در توقف پخش برنامه های العالم از ماهواره های اروپایی را محکوم کردند.

"محمود حامد" نویسنده و تحلیلگر سیاسی مصری گفت که قطع العالم مغایر با معیارهای حقوق بشر است؛ معیارهایی که غرب و اروپا همواره مدعی حمایت از آن هستند.
این تحلیلگر مصری غرب را به نفاق و دو رویی متهم کرد و گفت: غربی ها هر آنچه را که با سیاستهایشان همسو نباشد، نمی پذیرند.

وی با تاکید بر لزوم محکوم کردن این تصمیم، گفت: قطع پخش هر شبکه باید طبق قانون و از راه های قانونی صورت گیرد و نباید این مسأله مطابق با خواست و اراده دولتها باشد.

"نبیل عتریس" از رهبران حزب "التجمع" مصر هم با تأکید بر مخالفت این حزب با قطع پخش برنامه های العالم اظهار داشت: کسی که پخش برنامه های یک شبکه را متوقف می کند، درواقع از اینکه دیگران به صدای آن شبکه گوش دهند ترس دارد زیرا خودش چیزی برای گفتن ندارد.

نبیل عتریس خاطرنشان کرد، قطع برنامه های یک شبکه بیانگر ضعف کسانی است که دست به چنین اقدامی زده اند؛ زیرا اگر آنها از قدرت کافی برخوردار بودند می توانستند به اختلاف نظرهای خود با آن شبکه پاسخ دهند.

نبیل عتریس دست زدن به اینگونه اقدامات را نشانه عقب ماندگی دانست و گفت: هیچ کس حق ندارد از رسیدن صدای یک شبکه به دیگران جلوگیری کنند.

"عادل القا" رییس حزب عربی سوسیالیستی مصر نیز تاکید کرد که پیام رسانه ای شبکه العالم و شبکه های ماهواره ای مستقل دیگر که هدفی یکسان را دنبال می کنند، اطلاع رسانی به ملتها و بیداری و آگاهی آنها از مسائل ملی است. اما این امر برای کشورهای خارجی که ماهواره در اختیار دارند، خوشایند نیست.

15:34         06/07/             FA

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها